Sharky
23 november 2013
· 10 287 Inlägg
Det är inget fel på pumparna. Det är du som har för bråttom...
Jag länkade så snygga och fina elscheman:
Öppna denna:
http://www.volvowiringdiagrams.com/volv … 201992.pdf
Kolla på sidan 20 och sätt igång och felsök.
Diagnosuttaget hittar du - på sid 20 - i D5 (Diagnostic conn). Stift 2 skall ha plus (blå kabel. Den som också matar boxarna) och Stift 8 skall gå till jord.
Signalen till varvräknaren plockar du från spolen (sid 20 - E6) via röd-vit kabel.
Pumparna matas via övre delen av "Fuel System Relay" - dvs det feta reläet på kabelhärvan (sid 20 - C4). Matningen till pumparna går ut via stift 6 på reläet (gul-röd kabel) och reläspolen dras med en jordsignal från bränsleboxen (stift 2 på reläet, blå/grön kabel som kommer från stift 20 på "Fuel Inj ECU"). Boxen skickar ut jord till spolen när den får varvtalssignal från tändboxen (dvs när startmotorn har börjat tugga och impulsgivaren skickar pulser till tändboxen)
/Göran
jh-hindersson skrev:
nu startar bilen men är fortfarande nått galet.. måste sätta direkt ström på kablarna till pumparna då startar den.
och varvräknaren funkar inte och inte felkods läsaren heller! och dör när man ger mer än 3/10 gas men de beror nog på att ja inte har monterat grenröret så lambdasonden "hänger" i luften.
men va kan de va för fel på pumparna?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI