Tjena, jag har en 945 som jag bygger till drifting.
Helt nytt svänghjul, koppling, tryckplatta och uttrampningslager, efter första starten så hördes ingenting ovanligt förrän jag stängde av och tog en fika Sedan nästa gång när jag startade trampade jag ner kopplingen för vana, när jag släppte upp den så började skrikandet och var jävigt högljutt. Jag trodde först att det var en rem som slirade med det kommer från kopplingsanordningen, dock låter bara ljudet när kopplingen är upp, trycker du några cm på pedalen tystnar det helt. Ljudet varierar med varvtal och ibland tystnar det på tomgång av sig självt.
Tjena, jag har en 945 som jag bygger till drifting.
Helt nytt svänghjul, koppling, tryckplatta och uttrampningslager, efter första starten så hördes ingenting ovanligt förrän jag stängde av och tog en fika Sedan nästa gång när jag startade trampade jag ner kopplingen för vana, när jag släppte upp den så började skrikandet och var jävigt högljutt. Jag trodde först att det var en rem som slirade med det kommer från kopplingsanordningen, dock låter bara ljudet när kopplingen är upp, trycker du några cm på pedalen tystnar det helt. Ljudet varierar med varvtal och ibland tystnar det på tomgång av sig självt.
Vad kan problemet vara? fel på mitt nya lager? Är inte jätte sugen på att riva ner lådan men men... Alla gissningar uppskattas
Var det original delar som sattes dit eller var det starkare saker, Kan ju vara så om det är andra delar att spelet mellan tryckplattan och uttramningslagret är för stort, är kopplingsarmen och plastskålen inte bytta med dom nya original delarna så kan slitaget på dom delarna göra att lagret kommer för långt ifrån, har en bil hemma nu som låter illa ifrån uttrampningslagret och dom delarna har inte gått många mil
Var det original delar som sattes dit eller var det starkare saker, Kan ju vara så om det är andra delar att spelet mellan tryckplattan och uttramningslagret är för stort, är kopplingsarmen och plastskålen inte bytta med dom nya original delarna så kan slitaget på dom delarna göra att lagret kommer för långt ifrån, har en bil hemma nu som låter illa ifrån uttrampningslagret och dom delarna har inte gått många mil
Det var starkare delar! Förstärkt tryckplatta och 6 puckad lamell, schimsad 1mm pga att lamellen var 1mm för tjock, utrampningslagret samt allt annat var från KL racing.
låter logiskt det du säger men hur löser man det? Försöka modifiera gaffeln så att den ligger emot lagret?
Var det original delar som sattes dit eller var det starkare saker, Kan ju vara så om det är andra delar att spelet mellan tryckplattan och uttramningslagret är för stort, är kopplingsarmen och plastskålen inte bytta med dom nya original delarna så kan slitaget på dom delarna göra att lagret kommer för långt ifrån, har en bil hemma nu som låter illa ifrån uttrampningslagret och dom delarna har inte gått många mil
Det var starkare delar! Förstärkt tryckplatta och 6 puckad lamell, schimsad 1mm pga att lamellen var 1mm för tjock, utrampningslagret samt allt annat var från KL racing.
låter logiskt det du säger men hur löser man det? Försöka modifiera gaffeln så att den ligger emot lagret?
Du lägger brickor bakom kulan på växellådan som gaffeln sitter på då schimsar du gaffeln närmare kopplingen
Var det original delar som sattes dit eller var det starkare saker, Kan ju vara så om det är andra delar att spelet mellan tryckplattan och uttramningslagret är för stort, är kopplingsarmen och plastskålen inte bytta med dom nya original delarna så kan slitaget på dom delarna göra att lagret kommer för långt ifrån, har en bil hemma nu som låter illa ifrån uttrampningslagret och dom delarna har inte gått många mil
Det var starkare delar! Förstärkt tryckplatta och 6 puckad lamell, schimsad 1mm pga att lamellen var 1mm för tjock, utrampningslagret samt allt annat var från KL racing.
låter logiskt det du säger men hur löser man det? Försöka modifiera gaffeln så att den ligger emot lagret?
Du lägger brickor bakom kulan på växellådan som gaffeln sitter på då schimsar du gaffeln närmare kopplingen
Fick lägga tre brickor på min 760 för att komma närmare mot min m46 tryckplatta och svänghjul med en 850 lamell och en m90 bakom
Var det original delar som sattes dit eller var det starkare saker, Kan ju vara så om det är andra delar att spelet mellan tryckplattan och uttramningslagret är för stort, är kopplingsarmen och plastskålen inte bytta med dom nya original delarna så kan slitaget på dom delarna göra att lagret kommer för långt ifrån, har en bil hemma nu som låter illa ifrån uttrampningslagret och dom delarna har inte gått många mil
Det var starkare delar! Förstärkt tryckplatta och 6 puckad lamell, schimsad 1mm pga att lamellen var 1mm för tjock, utrampningslagret samt allt annat var från KL racing.
låter logiskt det du säger men hur löser man det? Försöka modifiera gaffeln så att den ligger emot lagret?
Du lägger brickor bakom kulan på växellådan som gaffeln sitter på då schimsar du gaffeln närmare kopplingen
Hur mäter du hur många brickor du behöver? Vill ju inte att det ligger på för mycket så grejorna slirar. Mäta ingående axel till lagret i veven lär funka kanske?
Det var starkare delar! Förstärkt tryckplatta och 6 puckad lamell, schimsad 1mm pga att lamellen var 1mm för tjock, utrampningslagret samt allt annat var från KL racing.
låter logiskt det du säger men hur löser man det? Försöka modifiera gaffeln så att den ligger emot lagret?
Du lägger brickor bakom kulan på växellådan som gaffeln sitter på då schimsar du gaffeln närmare kopplingen
Hur mäter du hur många brickor du behöver? Vill ju inte att det ligger på för mycket så grejorna slirar. Mäta ingående axel till lagret i veven lär funka kanske?
Jo har för mig att det är så man får göra, jag gick på andras info hur dom hade gjort när dom byggt om med m46 svänghjul och det skulle vara 3 mm, i ditt fall kanske det är 1-2 mm skulle jag tro men det märker du säkert när du mätt, borde finnas på youtube hur man mäter
Du lägger brickor bakom kulan på växellådan som gaffeln sitter på då schimsar du gaffeln närmare kopplingen
Hur mäter du hur många brickor du behöver? Vill ju inte att det ligger på för mycket så grejorna slirar. Mäta ingående axel till lagret i veven lär funka kanske?
Jo har för mig att det är så man får göra, jag gick på andras info hur dom hade gjort när dom byggt om med m46 svänghjul och det skulle vara 3 mm, i ditt fall kanske det är 1-2 mm skulle jag tro men det märker du säkert när du mätt, borde finnas på youtube hur man mäter