Det är ett bra verktyg att ha i bilen. men det finns begränsningar. både praktiska begränsningar men oxå begräsningar som är inbyggda i den tex kan man inte koda in nycklar ändra mätarställning osv.
men man kan tex byta ut en abs styrdorn och göra longkodning på den. även longkodning på komfortmoduler osv. men det är där vi kommer till dom praktiska begärsningarna det är rätt meckit att hållas i en mobiltelfon men ett bra verktyg för felsökningar är det..
den största nackdelen vid felsökningar är att hitta rätt kanal vet man inte vilken kanal man ska kolla på vid felsökning är det svårt att hitta viss livedata. man får då manuell bläddrar kanal för kanal.. och jag tröttnar långt innan jag hittar rätt kanal i regel. där är ju andra felsökningsverktyg klart smidigare.. men inte ångrat mitt obdeleven köp har felsökt 10 vag bilar av olika slag. men som sagt det med livedata från olika kanaler i styrenheterna är drygt och det jag blir mest förbannat på.
Men att felsöka och nolla felkoder och göra olika ändringar i kodningen så fungerar den bra.. även om det blir lättare att använda en riktig dator. som när man använder vag com. men du kan göra samma saker. bara man hittar rätt
Kör fort så hinner inget hända...