Epa traktor

Dahood
18 juli 2023 · 11 Inlägg

Tjena undrar om man kör trimmad epa och en blir stannad men polisen inte har sett dig köra men provkör epan å ser att den går olagligt blir man straffad då elr måste dom  se att den går olagligt

torsen
18 juli 2023 · 7 285 Inlägg

Dahood skrev:
Tjena undrar om man kör trimmad epa och en blir stannad men polisen inte har sett dig köra men provkör epan å ser att den går olagligt blir man straffad då elr måste dom  se att den går olagligt

Menar du verkligen en EPA-traktor?
Den får gå fortare än 30 km/t - men inte KÖRAS över 30 km/t.

Jesper328
18 juli 2023 · 2 395 Inlägg

Tas de i beslag som mopparna görs?
Stackars den snut som isåfall får sitta och köra tillbaka a-traktorer till station. lol

Kan tyvärr inte svara på din fråga, men hoppas att man torskar då med uppskjutet lämp till säg, 23 år, som följd.

Up the RA
zzr94092
18 juli 2023 · 4 411 Inlägg

Dom tar säker ut en bärgare !

Dahood
19 juli 2023 · 11 Inlägg

zzr94092 skrev:
Dom tar säker ut en bärgare !

Ao så e de nog men påverkas det föräldrarnas körkort då?

Marlboroman
19 juli 2023 · 8 234 Inlägg

Epan tas i beslag för teknisk undersökning. Nu kanske det skiljer beroende på vart man är i landet, men här brukar det ta 4-6 veckor och sedan lär det göras en ny registreringsbesiktning.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 juli 2023 · 14 079 Inlägg

Dahood skrev:
Tjena undrar om man kör trimmad epa och en blir stannad men polisen inte har sett dig köra men provkör epan å ser att den går olagligt blir man straffad då elr måste dom  se att den går olagligt

Om du kör en Epa och blir stoppad av polisen så har dom väl sett dig köra.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 juli 2023 · 14 079 Inlägg

torsen skrev:

Dahood skrev:
Tjena undrar om man kör trimmad epa och en blir stannad men polisen inte har sett dig köra men provkör epan å ser att den går olagligt blir man straffad då elr måste dom  se att den går olagligt

Menar du verkligen en EPA-traktor?
Den får gå fortare än 30 km/t - men inte KÖRAS över 30 km/t.

Det här googlade jag fram men det kanske är fel: Traktor a ska vara konstruerad för att kunna köra i högst 40 km/timmen. Traktor b får köras i högst 50 km/timmen. Äldre traktorer och A-traktorer ska vara konstruerade för att kunna köra i högst 30 km/timmen. EPA-traktor har dessutom en högsta tillåten hastighet av 30 km/timmen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang