4168
Sök

Inkoppling av blixtljus.

8 Inlägg
8 november 2023
Trådstartare
hej, har köpt 2st blixtljus till min bil som jag har tänkt koppla in. Men funderar lite över inkopplingen, plus och minus fattar jag ju såklart. men den tredje kabeln som jag antar är signalkabel (?), hur ska jag göra med den? Hade ju varit behändigt att eventuellt kunna skifta mellan olika blinkningsmönster/lägen. Men, hur ska jag då koppla in den? Tack på förhand! Mvh

Forummoderator
18 169 Inlägg
8 november 2023
Den 3:e kabeln för synk ska ju kopplas mellan blixtljusen. De pratar då med varann. Eller så är den till blinkmönster. Du bör ju ha en manual.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

8 Inlägg
8 november 2023
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Den 3:e kabeln för synk ska ju kopplas mellan blixtljusen. De pratar då med varann.

ok, då är jag med. Men hur kan jag välja dom olika lägena?

Forummoderator
18 169 Inlägg
8 november 2023
Vad säger manualen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

8 Inlägg
8 november 2023
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Vad säger manualen?

Följde inte med någon manual, det är ju det. Men såg i en äldre tråd att någon skrev att man jordade den kabel och därmed bytte lägen/mönster. Men vet inte om det stämmer. Blir ju lite svårt att jorda kabeln om jag kopplar ihop dom 2 snuttarna av den tredje kabeln som kommer från blixtljuset

Forummoderator
18 169 Inlägg
8 november 2023

8 Inlägg
8 november 2023
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
https://www.pgtech.se/pub_docs/files/111402-manual.pdf

Tack! Det där hjälpte väldigt mycket. Tack ska du ha

Sök