Hej!
Har ett problem med min Volvo V40 -14 där alla lampor man kan tänka sig tänder upp (airbag, kylning, pedestrian protection, servostyrning, bromssystemfel, DSTC, parkeringshjälp, strålkastarsystem samt ibland motorlampan) och bilen vägrar starta.
Det började förra sommaren. Efter jag låst bilen och låtit den stå i 5-10 minuter har den startat utan någon som helst varning och funkar i flera veckor. Det hände 4-5 gånger i Juli-Augusti och hade även bilen inne på verkstad där dom nollställde alla larm för att få upp dom aktuella igen efter en liten åktur men då funkade bilen som vanligt, såklart. Alltså kunde dom inte felsöka.
Under hösten, vintern och våren har det inte vart något alls. Bilen har funkat klockrent.
Förra veckan började det igen - bilen startar och under färd kommer alla larmen. AC slutar funka, hastighetsmätaren står på 0, servon lägger av osv. Om jag stannar och stänger av bilen startar den inte igen då alla larm/varningar är aktiva. Får att få igång den behöver jag koppla ur batteriet i 10 minuter, men någon minut efter uppstart kommer problemen igen.
Filmade en video så ni kan se hur det ser ut:
www.youtube.com/watch?v=kh6vntayNW0Bilen står just nu hos föräldrarna och ska försöka få den till en verkstad på måndag igen men hoppas på att någon underbar själ i detta forum kan ha en idé vad det kan vara.
Stort tack på förhand och hoppas inte inlägget blev allt för rörigt!
Mvh
Simon