Vinter godkända eller ej

Lars123
22 december 2023 · 182 Inlägg

Tja, hitta ett par däck me specifikationen 3pmsf rwl men längre ner skriver de ”Obs! Ej lämplig för vinterkörning i Norden” men de är all terrain me snöflinga

Lars123
22 december 2023 · 182 Inlägg

Lars123 skrev:
Tja, hitta ett par däck me specifikationen 3pmsf rwl men längre ner skriver de ”Obs! Ej lämplig för vinterkörning i Norden” men de är all terrain me snöflinga

Kan jag ändå köra me de här uppe i Norrland eller kommer jag typ aldrig få stopp

granadadr
22 december 2023 · 7 300 Inlägg

jag säger det jag alltid säger,, dubbdäck is the shit

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Lars123
22 december 2023 · 182 Inlägg

granadadr skrev:
jag säger det jag alltid säger,, dubbdäck is the shit

👍, men tror du de är riskabelt även fast de ba går i 30?

Low
22 december 2023 · 3 320 Inlägg

Snöflinga gäller väl inte idag. Det är väl em bergstopp med en flinga som gäller?

Lars123
22 december 2023 · 182 Inlägg

Low skrev:
Snöflinga gäller väl inte idag. Det är väl em bergstopp med en flinga som gäller?

Aa den har de, 3pmsf är godkända va?

Brådhis * Voff voff *
22 december 2023 · 10 303 Inlägg

Lars123 skrev:
Tja, hitta ett par däck me specifikationen 3pmsf rwl men längre ner skriver de ”Obs! Ej lämplig för vinterkörning i Norden” men de är all terrain me snöflinga

Om tillochmed den som säljer/tillverkar däcket skriver att det inte är lämpligt för vinterkörning i Norden så är väl frågan redan besvarad...? Speciellt om du bor i Norrland...

Får och bör är två olika saker!

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
MrHyde
22 december 2023 · 665 Inlägg

Low skrev:
Snöflinga gäller väl inte idag. Det är väl em bergstopp med en flinga som gäller?

3PMSF som TS skriver, betyder Three(3) Peak Mountain Snowflake. Alltså både alptopp och snöflinga smile

Live long, and prosper.
MrHyde
22 december 2023 · 665 Inlägg

Brådhis skrev:

Lars123 skrev:
Tja, hitta ett par däck me specifikationen 3pmsf rwl men längre ner skriver de ”Obs! Ej lämplig för vinterkörning i Norden” men de är all terrain me snöflinga

Om tillochmed den som säljer/tillverkar däcket skriver att det inte är lämpligt för vinterkörning i Norden så är väl frågan redan besvarad...? Speciellt om du bor i Norrland...

Får och bör är två olika saker!

Håller med Brådhis här, men Lars123 får gärna länka till däcket så vi får se vad det handlar om!

Live long, and prosper.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang