Jag ska köpa nya vinterfälgar till min bil. Har kollat litgrann på begagnade men när jag söker på enligt carinfo så står det att jag har 5/115 som bultcirkel. När man söker på fälgar med 5/115 så får jag inte upp många alls. Däremot om jag söker på 5/110 så får jag upp massor av alternativ.
Fråga 1: kan 5/115 vara fel fast det står så på car info? Fråga 2: Funkar 5/110 fast det står 5/115? Märk då väl att jag vill ENDAST att det ska fungera utan några som helst problem. Fråga 3: Kan det stå på fälgarna vad det är för bultcirkeldimension? Fråga 4: Vinner man något på att köpa begagnade fälgar eller ska man satsa på nya?
Jag ska köpa nya vinterfälgar till min bil. Har kollat litgrann på begagnade men när jag söker på enligt carinfo så står det att jag har 5/115 som bultcirkel. När man söker på fälgar med 5/115 så får jag inte upp många alls. Däremot om jag söker på 5/110 så får jag upp massor av alternativ.
Fråga 1: kan 5/115 vara fel fast det står så på car info? Fråga 2: Funkar 5/110 fast det står 5/115? Märk då väl att jag vill ENDAST att det ska fungera utan några som helst problem. Fråga 3: Kan det stå på fälgarna vad det är för bultcirkeldimension? Fråga 4: Vinner man något på att köpa begagnade fälgar eller ska man satsa på nya?
1. Nej. 2. Nej. 3. Ibland. Men din bil har 5/115 om man googlar på Opel Astra 2012 + bultcirkel. 4. Pengar som regel. Begagnade fälgar/hjul är billigare än nya, men är ofta i sämre skick.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Bara massor av konstiga oplar har dessa specifikationer, så du får leta ett tag. Skulle ragga tag på navringar 71,5-70,3 och köpa 300C fälgar, mest för att de är coola och finns i 22". Skulle vara tufft o ha en astra med 22-tummare. Blir en "donk" då förstår du.
Utmarks-Loke skrev:
5x115 tycks vara vad som används på flera nyare opelmodeller, inklusive din. 5x110 fungerar inte, det måste stämma helt.
+/- 2mm med flytande kona har jag lärt mig funkar.