dags för uppdatering.
Mycket har hänt sen sist men vart dålig med kameran då jag vart på brisntnings gränsen till att köra ut bilen för en klippa..
all fjädring och motorn hittade in i bilen. Gick relativt smärtfritt.
Här gömmer jag elen, täckplatta ska byggas till för det.
Grovinkopplat med kablar överallt bara för att kunna provstarta
Första provturen gjord, J*vlar vad hård fjädringen vart. får nog kolla mjukare fjädrar för det.
Men sen kom det dåliga nyheter. Läcker olja mellan block och topp på baksidan av motorn. verkar vara returen som läcker.. Bara att riva isär.. kollade topp och block men båda verkar helt raka. beställde ny packning av annat märke och nya topp bultar. gjorde rent allt igen och bultade ihop men nej. allt läcker såklart fortfarande.... inte gjort nått mer med felet och vet inte om motorn är skrot eller vad det är som orsakar problemet.
såhär ser typ motorutrymmet ut just nu, lite mer har hänt. nånting strular med förgasaren, inga läckor men tomgången går inte att få ner under 1000 varv. finns ablosut noll vacuum läckage så hittar inget som kan vara problemet i det. fördelaren vaccum fördöjning hittar jag inga diagram på så den kanske spökar men det borde inte vara tomgångsproblemet. måste alltså vara något i förgasaren så är nu på jakt efter annan förgasare som fungerar.
Den är även rättså allmänt trött och inte lika pigg som jag tyckte den var på första provkörningen. då hade jag inte plockat isär förgasaren än så nått är nog fel men hittar inte vad.
Också ljuddämpat klart och fått ihop interiören. bråkat mycket med elen men nu så funkar allt förutom halvljus bak så något som strular i det.
Premiär bilträffen med den gick sådär påvägen hem. tråget slog i på en bulla i vägen så tråget bucklades men sprack inte och allt innanför klarande sig men slog av bulten till ena motorfästet så motorn hängde.... Kul med bilar har jag hört:rolleyes: