VW passat b8 råd angående köp

krimag
23 januari · 61 Inlägg

Hej jag köpte en VW passat b8 av 2015 årsmodell i juli 2023 efter jag haft bilen i någon vecka upptäckte jag rost i skärmkanterna bak på båda sidor åkte tillbaka till bilfirma där jag köpt bilen och deras skade center lackade båda skärmarna men nu idag ser jag att lacken börjar bubbla upp samt rost angrepp på samma ställe. Har reklamerat detta och hoppas att det blir åtgärdat, min fråga är hur ni hade agerat vid ett sådant problem.

Volkswagen Golf v1 "Golf" (2012)
MrHyde
23 januari · 663 Inlägg

Du bor i vägsaltets mecka, en 9(8) år gammal bil är inte helt ovanligt att det kan komma rost på. Det finns ingen garanti i världen som skyddar mot rost, inte ens de pråliga nybilsgarantierna.
Att bilhandlarens "skadecenter" lika väl kan vara en vanlig bilmekaniker som gjort en ful-lagning är nog inte ett långskott, men tyvärr får du hoppas att dom är schysst och hjälper dig igen. Tror inte det håller hos Arn heller, då du inte upptäckt rosten innan köp(som är din skyldighet i detta fall, då det är synlig rost det handlar om).

Live long, and prosper.
krimag
23 januari · 61 Inlägg

Okej tacksam för svar men det är en stor bil firma som den är köpt hos, som har plåt och lackering oxå men känns som dem bara spacklat upp den sedan lackerat utan att ta bort rost ifrån grunden.

Volkswagen Golf v1 "Golf" (2012)
MrHyde
23 januari · 663 Inlägg

Även stora firmor kan göra slarvjobb för att tjäna pengar. Det är säkerligen som du skriver, att dom inte gjort ett tillräckligt grundjobb, men det kan också vara helt ny rost som kommit. Det där är svårt när det kommer till skärmkanter, de är så extremt utsatta. Sen är dessa passater tyvärr notoriska när det kommer till rost, har sett både bagagelucka, dörrhandtag, skärmkanter, huv med mera som rostat på dessa årsmodeller.

Vad sa firman när du kontaktade dom då? Att dom tar åt sig det eller?

Live long, and prosper.
krimag
23 januari · 61 Inlägg

Det är på samma ställe som sist, samt att de skulle titta på det.

Volkswagen Golf v1 "Golf" (2012)
SportPilot Ubåtsingenjör
24 januari · 7 243 Inlägg

Vw har tyvärr närmst obefintligt rostskydd
Firman hade inte behövt åtgärda det första gången, schysst av dem att kika på det igen.

Hur som så är det såklart väldigt tråkigt

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang