3839
Sök

Lampa efter lampa går sönder saab 9-3

1 311 Inlägg
17 februari
Trådstartare
#1
Hej

Köpte en saab å började byta lampa efter besiktningen men nu går en annan lampa sönder så fort ja byter en. Har sökt lite å sett att det kan vara relä lampcontroll.
Även fått tips om säkringsdosan e kass ?

Säkringar å hela.

Saab 9-3 års 07


Forummoderator
26 340 Inlägg
17 februari
#2
Är det en och samma lampa som går eller oberoende?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 311 Inlägg
17 februari
Trådstartare
#3
Mack skrev:
Är det en och samma lampa som går eller oberoende?

Det är olika lampor fram å bak.


Forummoderator
26 340 Inlägg
17 februari
#4
Glansen skrev:
Mack skrev:
Är det en och samma lampa som går eller oberoende?

Det är olika lampor fram å bak.

Så både lampor bak och fram går alltså?
Inga invändigt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 311 Inlägg
17 februari
Trådstartare
#5
Mack skrev:
Glansen skrev:
Mack skrev:
Är det en och samma lampa som går eller oberoende?

Det är olika lampor fram å bak.

Så både lampor bak och fram går alltså?
Inga invändigt?

Ja bara ute


Forummoderator
26 340 Inlägg
18 februari
#6
Glansen skrev:
Mack skrev:
Glansen skrev:

Det är olika lampor fram å bak.

Så både lampor bak och fram går alltså?
Inga invändigt?

Ja bara ute

Ja, du. Klurigt.
På en gammal Volvo 240 jag en gång hade så gav generatorn alldeles för mycket laddning ett tag, och då gick lampor lite då och då.
Men det gällde alla lampor, även i kupén, och en mycket äldre bil med simplare teknik så lär ju inte vara så enkelt.
Om reläet är billigt så kan du ju byta ut det, men blir ju samtidigt dyrt i längden att bara byta saker på måfå.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 311 Inlägg
18 februari
Trådstartare
#7
Mack skrev:
Glansen skrev:
Mack skrev:

Så både lampor bak och fram går alltså?
Inga invändigt?

Ja bara ute

Ja, du. Klurigt.
På en gammal Volvo 240 jag en gång hade så gav generatorn alldeles för mycket laddning ett tag, och då gick lampor lite då och då.
Men det gällde alla lampor, även i kupén, och en mycket äldre bil med simplare teknik så lär ju inte vara så enkelt.
Om reläet är billigt så kan du ju byta ut det, men blir ju samtidigt dyrt i längden att bara byta saker på måfå.

Okej.  Ska besikta på lördag å hoppas dom släpper igenom den 🙄


7 439 Inlägg
18 februari
#8
Förr = för väldigt länge sedan hade SAAB laddningsregulatorer som medgav upp till 16,5 v temporärt vid start.
Ojämnheten var stor så vissa kunde ge 17 v.
På den tiden kunde man med stor säkerhet fastslå att nästan alla enögda bilar man mötte var SAAB:ar.
Kolla laddningsspänningen = hur många volt generatorn ger.


Sök