Mew skrev:
Det stora problemet är som Growe säger, plåten under vindrutan. Den skiljer (tidigare plåt har bara ett långt luftintag medan den senare har två separata). Det GÅR att få dit den äldre fronten ändå men det kommer inte se bra ut, linjerna stämmer inte alls. Har sett det på några bilar och har varje gång tänkt att det hade varit bättre att bara behålla rätt front, trots att jag föredrar den äldre fronten. (Off topic, men tycker det samma med USA/GTX-front på en 80-90tals bil utan att byta framskärmarna och frontplåt, ser liksom.. trasigt ut.)
Enda sättet att få det snyggt på i mitt tycke är att byta den plåten, vilket innebär att kapa/borra bort den plåten och ersätta med den äldre, och då är det bort med vindrutan som gäller och sen såklart lack. Mycket jobb, och då behöver du göra samma sak på en donatorbil med. Har sett en bil som det gjorts seriöst på fast tvärtom - en 75a med 90-talsfronten, det gick inte att se att det gjorts om man inte tittade under brädan - och det är MYCKET jobb.
Elen ska inte vara några problem, alla kontakterna är kanske inte likadana men det är ju samma funktioner på båda varianter, så det ska bara vara att skarva i värsta fall.
Edit: För att svara på din andra fråga så är frontplåten, alltså den skruvade som lampor och allt sitter i, utbytbar, en 75as frontplåt ska passa på en 90a utan problem, samma sak med framskärmarna och såklart huven. Så utöver frontplåten ska det gå att bara skruva dit grejerna. Jag sökte upp det där utifall att jag skulle vilja sätta USA-front på min blåa 245a (dock en 85a så den har rätt plåt under lyktan och behöver "bara" byta frontplåt och framskärmar), skaffade till och med hem delar i fint skick, men kom sen fram till att jag nog hellre behåller bilen så som den kom från fabrik.