Motorn byggdes för 18 år sedan och blev aldrig klar, inte bilen heller under dom åren, Enligt utsago om byggherrens minne stämmer ska de vara mkt nytt på och i den. Får väl se när man river lite framöver.
Tydligen ska de va en
# gen6 454 borrad 030 så 461cui
# Canfield alu toppar (320?) med ferrera ventiler och compcams 1.7 stål rullvippor
# Manley H-profil stakar
# 6/71 gmc blower
# holley 750 Gasare med 650 stomme uppsatta för e85
#compcams mek flat tappet kamaxel
De är gjort en del special grejer som Lite försänkta ventiler i topparna för att klara frigång mot kolven, kortat snout på kompressorn för å kunna vända övre rem hjulet och få djupet utåt istället för platta sidan, in svarvat spår för serpentin rem på svängningsdämparen till styrservo. Tanken var att göra en egen botten platta till gasarna och ha dom på rad men de drar med sig moddat scoop också samt att gasarna måste lös när man ska bestycka så vi får se om ja ändrar på den planen å gör de enkelt för mig å ställer dom på tvärsan istället.
Växellådan är en ganska preppad th400 med mer lameller osv så de ska hålla effekten. Convertern är en ny danielsson 9,5" som är byggd för motorn.
Det är en del jobb kvar på motorn och det saknas tändning å lite små grejer men i sinom tid så ska de nog kunna burnas en del