om dom inte gjort om handbromsen så är det samma utsende som en gammal golf mk2..
då sitter det en kil och en fjäder som fixar spänningen till handbromsen automatiskt.
har du testat att ha bilen igång handbromsen ur och bromsa ganska hårt sen drar du handbromsen några gånger hjälper inte det.
så får du ta av trummorna och kolla så lilla fjädern sitter på plats till kilen
kolla oxå så att verkligen armen går tillbaka på bromsbacken för den har en förmåga att kunna fastna om man inte använder den tillräckligt ofta men borde inte redan ha fastnat det brukar ta ett antal år. oftast anledningen till att jag byter bromsbackar.. för normalt sätt håller dom i 15år utan problem så länge man använder handbromsen hela tiden..
man ska inte behöva ställa inne i bilen. på vissa kan man inte ens göra det.
men tanken är att den ska ställa in sig själv.
ser allt bra ut fjädern sitter på plats och allt sätt ihop allt ta någon spetsigt som får plats i hålet på kilen ha trumman på och tryck den mot navet genom skruvhålen i trumman
jag brukar göra så när jag har bytt backarna på bilen. då vet man att man har den max spänd från början
tog en liten titt och det ser exakt ut som alla vag trumbromsar så är du osäker kan du söka på golf mk2 seat arosa audi a2 vw lupo vw polo mfl för alla har samma funktion och ser likdant ut bara skillnad på storleken 180mm utan abs 200 med abs.
Kör fort så hinner inget hända...