torsen skrev:
Såg för något år sedan på när en man bytte glödlampan på vänster sida på en Opel.
Palla bilen.
Demontera hjulet,
Demontera innerskärmen genom att borra ur/bort nitarna.
Krångla bort innerskärmen.
Krångla bort glödlampan.
Krångla dit den nya glödlampan.
Krångla dit innerskärmen.
Popnita fast innerskärmen.
Montera hjulet.
Palla ner bilen.
Puh!
Har full förståelse för att alla inte har med glödlampa, borrmaskin, popnittång med popnitar, domkraft och hjulbytesverktyg samt, om det är mörkt, arbetslampa med i bilen om ett glödlampsbyte skulle bli nödvändigt "fältmässigt".
För var det nästan alltid SAABar som var enögda.
Berodde på laddningsregulatorn, av SAABs sedvanligt dåliga kvalitet, som kunde lämna upp till 18 volt innan den blev driftsvarm.
Nu för tiden, har jag läst, är det bilar med H7 som drabbas mest av slocknade lampor.
På min snart 9 år gamla Honda har dock ingen lampa pajat hitintills - bättre kvalitet på japanska gjödlampor?