Niklas_S skrev:
Bilen används typ inte så ska säljas igen, men vill ju hitta någon lösning innan försäljning.
Löses inte med något mirakelmedel inte.
Egentligen skulle det vara en ny tråd om detta, men:
Jag FÖRUTSÄTTER att oljenivån i kärlet är kontrollerad? En sticka i locket.
Man mäter med locket ner mot gängan. Inte, nerskruvad!
Annara typiska fel med dom synptomen:
Lossnat returrör i servobehållaren.
Då blir oljan att skumma, pumpen kan kavetera och då blir servoverkan märklig. Luft i systemet liksom.
Rostig rattaxel knut. Smörja. I värsta fall byte.
Typiskt synotom är att ratten hugger lite när man vrider.
Fjäderbenslagringar.
Man då kan man se hur övre delen av fjädern inte riktigt hänger med om man vrider ratten, utan kommer pö om pö. (Kräver 2pers)
Även dessa är typiskt plattformsfel, även om övre fjädersätet är vanligare.
Byter man lagret byter man fjädersätet också, även om bilen ska säljas.
Köpare vet ofta hur ofta dom är sönder så nya är ett föräljningsargument.