Blev stannad av polisen igår på grund av att epan var för låg, coilsen fram är nerskruvade i botten och två varv kvar på fjädrarna bak, fick körförbud tills den höjs men vill inte köra den hög, vad ska jag göra?
Blev stannad av polisen igår på grund av att epan var för låg, coilsen fram är nerskruvade i botten och två varv kvar på fjädrarna bak, fick körförbud tills den höjs men vill inte köra den hög, vad ska jag göra?
Två granngossar har också fått körförbud på sina V70 A-traktorer p g a a de sänkt sina A-traktorer genom att "bötta" dom.
Om ditt fordon verkligen är en EPA-traktor har polisen gjort fel. En EPA-traktor FÅR nämligen inte ha fjädring bak.
Är i stort behov av pengar så ska råna en bank. Men vill inte att polisen låser in mig. Hur gör jag?
Har själv haft många olagliga modifieringar på bilar jag ägt och det helt enkelt bara en chansning man får ta. Vissa saker är olagligt och ofta finns det mycket giltliga skäl för detta, oftast säkerhetsskäl. Blir man tagen så får man bara foga sig då man som dödlig individ inte kan komma runt vissa lagar.
Så det är bara att höja bilen igen och besikta den. Om det nu är så jobbigt för dig att ha den "hög" så får du ju sänka den igen efter bess men med risk att åka dit igen.
Hade själv en tid när jag skulle ha bilen sådär brutalt låg så den knappt gick att använda. Det löste sig enkelt genom att tiden gick och jag växte ifrån det.
Tack för alla svar. jag kanske formulerade mig fel, jag vill igentligen ha tips på eller hur man gör för att sänka en a-traktor men att den fortfarande är laglig.
Testa att skruva upp coilsen lite och skaffa bakfjädrar med lite fler varv kvar. Bilen ska inte slå i genomslagsskyddet vid minsta ojämnhet och fjädrarna ska inte bli lösa om du hissar upp bilen.
Om du vill bygga lite seriöst kan du kolla på luftfjädring, då kan du ströga omkring med underredet i asfalten och sen med ett knapptryck höja bilen lätt när det behövs. Kostar en del förstås men pappa betalar väl
Är problemet att det blir stumt? Var bak okej och inte fram? Kan man isf höja något så man får lite granna spänst i alla fall?
Annars är det väl som en del sagt, höja och hoppas att inte bli tagen av nån nitisk polis igen (man hade ju kunnat tro att polisen hade viktigare saker för sig, men tydligen inte). Eller bygga om på något sätt. Saknar personligen kunskap om det. Sänka hela fjädringens fäste så att man får lägre grundläge kanske? Oklart om något sådant skulle vara något.
Mycket paragrafryttare på detta forum, man undrar nästan om det ens är ett forum för bilintresserade man hamnat på
Tack för alla svar. jag kanske formulerade mig fel, jag vill igentligen ha tips på eller hur man gör för att sänka en a-traktor men att den fortfarande är laglig.
Sätt dit riktiga sänkfjädrar istället för coils. Som en bonus får du väghållning.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Är problemet att det blir stumt? Var bak okej och inte fram? Kan man isf höja något så man får lite granna spänst i alla fall?
Annars är det väl som en del sagt, höja och hoppas att inte bli tagen av nån nitisk polis igen (man hade ju kunnat tro att polisen hade viktigare saker för sig, men tydligen inte). Eller bygga om på något sätt. Saknar personligen kunskap om det. Sänka hela fjädringens fäste så att man får lägre grundläge kanske? Oklart om något sådant skulle vara något.
Mycket paragrafryttare på detta forum, man undrar nästan om det ens är ett forum för bilintresserade man hamnat på
Hur menar du? Om paragraf ryttare och bil intresse??
ställer mig i skaran om att höja bilen,, Epan, A-traktorn, den går visserligen bara i 30,, men skapar problem om den fastnar på fartgupp eller måste ha hela vägen för att komma över, sänk den lagom,, jag håller på med bilar,, har sänkta samt snabba bilar,, böttsänkt ger inget,, varken snyggt eller bra, dock är detta min åsikt