3170
Sök

Ac

8 Inlägg
31 maj
Trådstartare
Hej
Våran ac i bilen funkar inte, det finns gas och pumpen går lätt vi drar den för hand. Kollat säkringar, men dom är hela. Någon som har tips på vad det kan vara för fel?
Mvh

4 146 Inlägg
31 maj
Jag gissar på att det är magnetkopplingen som börjar bli dålig så den inte orkar dra runt kompressorn.

Forummoderator
17 996 Inlägg
31 maj
zemet skrev:
Jag gissar på att det är magnetkopplingen som börjar bli dålig så den inte orkar dra runt kompressorn.

Samma här. Kompressorn drar man inte runt så bara...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

3 194 Inlägg
31 maj
Petronella skrev:
Hej
Våran ac i bilen funkar inte, det finns gas och pumpen går lätt vi drar den för hand. Kollat säkringar, men dom är hela. Någon som har tips på vad det kan vara för fel?
Mvh

Hur har det fastställts att det finns nog med kylmedia?
Bara för det pyser om man trycker på ventilen betyder inte att det är tillräckligt.

Forummoderator
17 996 Inlägg
1 juni
Så den vanliga frågan då: Vad är det för bil/årsmodell?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

8 Inlägg
4 juni
Trådstartare
Det finns gas..årsmodell 09

8 Inlägg
4 juni
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Petronella skrev:
Hej
Mvh

Hur har det fastställts att det finns nog med kylmedia?
Bara för det pyser om man trycker på ventilen betyder inte att det är tillräckligt.

Det finns gas..nyligen påfylld

Fri fart för ett fritt folk!
14 122 Inlägg
4 juni
Märke och modell av bil är ju bra att veta spontant gissar jag på en vag bil typ vw Audi Skoda seat.    Isånt fall så är din ac kompressor död och skuren standard fel 😁
Senast redigerat av Growe (4 juni )

Kör fort så hinner inget hända...

2 327 Inlägg
4 juni
Petronella skrev:
Det finns gas..årsmodell 09

Men kära... märke och model också snälla (:

8 Inlägg
5 juni
Trådstartare
Vi har fyllt på den förra veckan.

Muskelbil
5 juni
Bilmodell?

Vem fyllde gas?
Ni med gör det själv kit?
Företag som tömde system och fyllde rätt mängd och spårmedrl?

Hur snurrade ni på pumpen?
Med remmen på eller av??

Forummoderator
17 996 Inlägg
6 juni
Muskelbil skrev:
Bilmodell?

Vem fyllde gas?
Ni med gör det själv kit?
Företag som tömde system och fyllde rätt mängd och spårmedrl?

Hur snurrade ni på pumpen?
Med remmen på eller av??

Känns ju så. Min VAG Caddy -18 slutade kyla förra veckan. Skitbilar. Nu gör det inget. En fabriksny bil anländer på biltransport till mig på måndag.

Jag killgissar på att det är en Opel Astra 110hk diesel med 19000 mil -09.

Sök