2294
Sök

*WV Golf* FSI 2005 låter från motorn

874 Inlägg
22 juni
#101
Hybrid_ skrev:
Nåja. Att kedjan sträcks på dessa är ju ingen nyhet. Det kan vara problemet Men att kedjan skulle gott ner sig på sträckan Vänersborg-Kungälv låter inte rimligt. Om nu inte TS lekt rallyförare på hemvägen.
Jo dom kan gå sönder så fort
Går spännaren sönder tar
det inte många minuter innan det är trasigt

78 Inlägg
23 juni
Trådstartare
#102
Det är rem och ingen kedja 🤔

78 Inlägg
23 juni
Trådstartare
#103
Hybrid_ skrev:
Nåja. Att kedjan sträcks på dessa är ju ingen nyhet. Det kan vara problemet Men att kedjan skulle gott ner sig på sträckan Vänersborg-Kungälv låter inte rimligt. Om nu inte TS lekt rallyförare på hemvägen.
Jodå jag varva ut den lite grann bara...

78 Inlägg
23 juni
Trådstartare
#104
Då är motorn bytt i den möjligtvis för den har som sagt kamrem

78 Inlägg
23 juni
Trådstartare
#105
Tänkte köra ner den i garaget men fick rulla, smäller och bak tänder, låter förfärligt i området nära givaren på bild.
Riktigt dålig gasrespons och ingen tomgång, hålla in gasen för att den inte ska dö.
Wv skitbil, va sägs om att lägga en tegelsten på gasen tills fanskapet dör?
Senast redigerat av Danneromano (23 juni )

4 123 Inlägg
23 juni
#106
Har du en bild på motorn ?

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

874 Inlägg
23 juni
#107
spillolja skrev:
Har du en bild på motorn ?
Det kan vara en 2.0fsi 150hp
Den har både remm och kedja
Bilen kanske blir en passat om fel sökning fortsätter ??

78 Inlägg
23 juni
Trådstartare
#108
Muskelbil skrev:
spillolja skrev:
Har du en bild på motorn ?
Det kan vara en 2.0fsi 150hp
Den har både remm och kedja
Bilen kanske blir en passat om fel sökning fortsätter ??
Det är en 6.0tfsi

78 Inlägg
23 juni
Trådstartare
#109
https://www1.garaget.org/gallery/images/250/249363/249363-0a985af485dd50831ff63595b0059e19.jpg

Videon borde ni väl kunna se vad det är för motor

874 Inlägg
23 juni
#110
Det är inte en fsi

Det är en vanlig trött 1.6 102hk

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 174 Inlägg
23 juni
#111
Danneromano skrev:
Muskelbil skrev:
spillolja skrev:
Har du en bild på motorn ?
Det kan vara en 2.0fsi 150hp
Den har både remm och kedja
Bilen kanske blir en passat om fel sökning fortsätter ??
Det är en 6.0tfsi
6,0 hahaha!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Diagnostekniker
2 620 Inlägg
23 juni
#112
Nu orkar jag verkligen inte sitta och läsa igenom allting i tråden, utan försöker komma ihåg vad du har för koder och utgår ifrån det.
Ber om ursäkt om det jag skriver redan har gåtts igenom.

Koder på kamaxelgivare.
Det står ju på förklaringen av felkoderna vad man kan ställa siktet på.
Circuit = kretsfel.
Dvs har inget med timingen mellan vev och kam att göra.
Har vi till en början mätt så att vi har fullgod spänning och jord till givaren?
Steg 2 = belasta och ruska runt på stammen.


Allright, vi fortsätter.
Koder på HO2S, dvs lambdasond.
Samma gäller där, uppmätt?

Felkoder på klämma 30 och ECM.
30 är som bekant batterispänning.
Felkod på styrdon bör alltid tas med en näve salt.

Hursom, det jag funderar på är;
Går allting i samma kabelstam, och vart delar den isåfall på sig?
Ligger den och skaver någonstans?
Förekommer skador på kabelstammen någonstans?
Har du provat att koppla ur givarna och lambdorna som felkoderna sätts på - raderat koder - läst av igen?

Jag tror, baserat på felkoderna, att du har en skadad kabelstam.
Eventuellt glappkontakt i en relä/säkringsmodul.
Nu kanske detta redans har kontrollerats, orkar som sagt inte läsa igenom hela trån.
Senast redigerat av Jesper328 (23 juni )

Up the RA

Forummoderator
17 905 Inlägg
23 juni
#113
Vettemannen skrev:
Danneromano skrev:
Muskelbil skrev:

Det kan vara en 2.0fsi 150hp
Den har både remm och kedja
Bilen kanske blir en passat om fel sökning fortsätter ??
Det är en 6.0tfsi
6,0 hahaha!!!!

/Benny
Vi snackar W12!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

874 Inlägg
23 juni
#114
Hybrid_ skrev:
Vettemannen skrev:
Danneromano skrev:

Det är en 6.0tfsi
6,0 hahaha!!!!

/Benny
Vi snackar W12!
Golf GTI W12-650
Protytup byggdes

874 Inlägg
23 juni
#115
Vad bra att det efter 6 sidor text äntligen lyckas kunnaveta vilken bil den här
2005
2004
WV Polo 1.6fsi
WV Golf 1.6fsi
med kamm remm och kamm kedja egenlign är

Tack

78 Inlägg
24 juni
Trådstartare
#116
Muskelbil skrev:
Vad bra att det efter 6 sidor text äntligen lyckas kunnaveta vilken bil den här
2005
2004
WV Polo 1.6fsi
WV Golf 1.6fsi
med kamm remm och kamm kedja egenlign är

Tack
Rättade faktiskt till tydligt o klart på första sidan vad för bil det rör sig om.
Men oavsett vad så har det kommit mest nonsens från din del, inte till någon hjälp smile

78 Inlägg
24 juni
Trådstartare
#117
Hybrid_ skrev:
Vettemannen skrev:
Danneromano skrev:

Det är en 6.0tfsi
6,0 hahaha!!!!

/Benny
Vi snackar W12!
Yes din Cheva har inte en chans.

78 Inlägg
24 juni
Trådstartare
#118
Jesper328 skrev:
Nu orkar jag verkligen inte sitta och läsa igenom allting i tråden, utan försöker komma ihåg vad du har för koder och utgår ifrån det.
Ber om ursäkt om det jag skriver redan har gåtts igenom.

Koder på kamaxelgivare.
Det står ju på förklaringen av felkoderna vad man kan ställa siktet på.
Circuit = kretsfel.
Dvs har inget med timingen mellan vev och kam att göra.
Har vi till en början mätt så att vi har fullgod spänning och jord till givaren?
Steg 2 = belasta och ruska runt på stammen.


Allright, vi fortsätter.
Koder på HO2S, dvs lambdasond.
Samma gäller där, uppmätt?

Felkoder på klämma 30 och ECM.
30 är som bekant batterispänning.
Felkod på styrdon bör alltid tas med en näve salt.

Hursom, det jag funderar på är;
Går allting i samma kabelstam, och vart delar den isåfall på sig?
Ligger den och skaver någonstans?
Förekommer skador på kabelstammen någonstans?
Har du provat att koppla ur givarna och lambdorna som felkoderna sätts på - raderat koder - läst av igen?

Jag tror, baserat på felkoderna, att du har en skadad kabelstam.
Eventuellt glappkontakt i en relä/säkringsmodul.
Nu kanske detta redans har kontrollerats, orkar som sagt inte läsa igenom hela trån.
Kontrollerat alla givare, ingen glapp säkring/relä som är sönder.
ECM e öppnad och kontrollerat kretskortet kan inte se att det är bränt eller fel med kontaktstycket.

874 Inlägg
25 juni
#119
Danneromano skrev:
Muskelbil skrev:
Vad bra att det efter 6 sidor text äntligen lyckas kunnaveta vilken bil den här
2005
2004
WV Polo 1.6fsi
WV Golf 1.6fsi
med kamm remm och kamm kedja egenlign är

Tack
Rättade faktiskt till tydligt o klart på första sidan vad för bil det rör sig om.
Men oavsett vad så har det kommit mest nonsens från din del, inte till någon hjälp smile
Efter 3 sidor text av hjälp och tips kom det fram att det var en annan bilmodell och du ändrade på första sidan

Efter 6 sidor text av hjälp och tips kom det äntligen fram vilken motor din bil har

Jag tycker att det är du som totalt miss lyckas Efter som du inte klarar att ge dom som tar sig tid att hjälpa dig rätt information !!
Hur ska du laga en bil utan att veta vilken bil du vill ha hjälp med ??

Diagnostekniker
2 620 Inlägg
25 juni
#120
Danneromano skrev:
Jesper328 skrev:
Nu orkar jag verkligen inte sitta och läsa igenom allting i tråden, utan försöker komma ihåg vad du har för koder och utgår ifrån det.
Ber om ursäkt om det jag skriver redan har gåtts igenom.

Koder på kamaxelgivare.
Det står ju på förklaringen av felkoderna vad man kan ställa siktet på.
Circuit = kretsfel.
Dvs har inget med timingen mellan vev och kam att göra.
Har vi till en början mätt så att vi har fullgod spänning och jord till givaren?
Steg 2 = belasta och ruska runt på stammen.


Allright, vi fortsätter.
Koder på HO2S, dvs lambdasond.
Samma gäller där, uppmätt?

Felkoder på klämma 30 och ECM.
30 är som bekant batterispänning.
Felkod på styrdon bör alltid tas med en näve salt.

Hursom, det jag funderar på är;
Går allting i samma kabelstam, och vart delar den isåfall på sig?
Ligger den och skaver någonstans?
Förekommer skador på kabelstammen någonstans?
Har du provat att koppla ur givarna och lambdorna som felkoderna sätts på - raderat koder - läst av igen?

Jag tror, baserat på felkoderna, att du har en skadad kabelstam.
Eventuellt glappkontakt i en relä/säkringsmodul.
Nu kanske detta redans har kontrollerats, orkar som sagt inte läsa igenom hela trån.
Kontrollerat alla givare, ingen glapp säkring/relä som är sönder.
ECM e öppnad och kontrollerat kretskortet kan inte se att det är bränt eller fel med kontaktstycket.
Allright, men har du kontrollerat kablage och mätt efter kortslutningar i detta?
Belastat signaljord och spänningsmatning?

Up the RA


Sök