Ja jag har väl varit lite dålig på att uppdatera här, har ju ändå hänt en del sen sist. Försöker komma ihåg så gott det går.
Försökte göra något sorts skydd för Handbromsen, blev väl kanske inte skitnöjd med designen så vi får se om det blir något nytt gjort senare.
Började med pedalstället, skar ut en plåtbit med plasmaskäraren för att få dit bromsvågen i.
Skar ur fästplåten för cylindrarna.
Gjorde en slät plåt på torpedväggen.
Skar ut för cylindrarna och punktade dit plåten.
Det var ju redan ett kanonhål i kopplingspedalen så jag svarvade till en sprint i rätt dimension för att slippa glapp.
Såhär blev det, köpte även en förlängning till cylindern så den flyttades fram ca. 15mm då kändes det som det blev bra slaglängd. Ska göra likadant till bromscylindrarna sen tänkte jag.
Svetsade ihop det här och det verkar funka bra faktiskt. Hoppas det är godkänt sen.
Skulle först ha behållarna rakt på cylindrarna men det blev så tajt så jag gjorde en plåt och slog i några nitmuttrar så dom får sitta på sidan. Ska försöka övertala brorsan att kröka rören åt mig så det ser någorlunda snyggt ut. (Utbildad röris jämfört med mig som böjer över knät)
Fixade fästen till värmepaketet också. Kapade till lite 3 eller om det car 4mm plåt och satte det med.
Efter att fästena var inpassade och alla hål borrade så smala jag ner dom så gott det gick. Vänstra hyfsat färdig och högra är inte påbörjad.
Svetsade igen onödiga hål runt värmepaketet.
Och såhär blev det från den här sidan.
Sen blev tog det en väldans tid att få allting färdigsvetsat och målat men tillslut kom jag så långt att framvagnen kom på plats igen.
Motorutrymmet blev svart och lite kantlist har hittat dit på vassa kanter osv. Hela kardantunneln och golvet som är bytt är målat. Gick åt lite färg men ser väl någorlunda vettigt ut för att vara penslat.
Och eftersom det gick direkt från vinter till sommar här så fick jag in den svarta mantan idag, måste fixa lite smått innan jag kan besikta den så det går att åka i något roligare under sommaren.
Ber om ursäkt för att det kan bli lite rörigare uppdateringar här speciellt när det blir mycket bilder. Gör allting på telefon så det är inte lika lätt att omorganisera bilder osv.