3400
Sök

Öppna taket

1 Inlägg
för 23 timmar sedan
Trådstartare
#1
Någon som vet? Jag har tänkt att investera i en 'sollucka' till min raket - ni vet den där gammaldags genomskinliga som man tar bort och lägger i bagageutrymmet eller bara ställer upp så luft kommer in? Någon som vet vem som gör detta och vad det kostar ca? Tack för svar!

Forummoderator
17 890 Inlägg
för 21 timmar sedan
#2
På den tiden hette de Skyport. Finns säkert att få tag i idag med?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Fri fart för ett fritt folk!
13 978 Inlägg
för 21 timmar sedan
#3
är det verkligen värt besväret  Reggning och skit och sen har man sånt där skräp sitter på taket och läcker in vatten.. 

skulle isånt fall köpa ett tak med taklucka och byta så det åtminstånde blir "bra"  läcka kommer det göra förr eller senare men man slipper att skiten rostar sönder..

glöm inte att genomskinlig silicon är SKRÄP  och kommer göra att det rostar mera. den äter sönder lacken och gör att det rostar

Kör fort så hinner inget hända...

508 Inlägg
för 20 timmar sedan
#4
Hallå!
Inte så säker på det montera en skyport på min Taunus tror typ det var -90 har aldrig läckt en droppe vatten till dagens datum.
Tog sedan av glaset och monterade en mörk solfilm.
Riktigt nice att öppna luckan och "veva" ner fönstret lite och få en genom strömning av luft.
För AC i en Taunus -78 var väl inte på tänkt.
Finns ingen rost, beror väl på lite hur seriös man är när man monterar den.
Regning inga problem tog det med besiktning samma år har för mig att det kosta inget extra bara att de skrev taklucka, kanske ändrade regler nu.


844 Inlägg
för 17 timmar sedan
#5
Det beror på vilken bil det är
På en golf 1 är det en balk i taket som behöver flyttas
That's not done in a jiffy

Fri fart för ett fritt folk!
13 978 Inlägg
för 16 timmar sedan
#6
MickeEng skrev:
Hallå!
Inte så säker på det montera en skyport på min Taunus tror typ det var -90 har aldrig läckt en droppe vatten till dagens datum.
Tog sedan av glaset och monterade en mörk solfilm.
Riktigt nice att öppna luckan och "veva" ner fönstret lite och få en genom strömning av luft.
För AC i en Taunus -78 var väl inte på tänkt.
Finns ingen rost, beror väl på lite hur seriös man är när man monterar den.
Regning inga problem tog det med besiktning samma år har för mig att det kosta inget extra bara att de skrev taklucka, kanske ändrade regler nu.
farsan fuskade lite när han skulle regga sin 242:A    han behövde den få reggad med takluckla så han tog genomskinlig silicon det började rosta redan på den korta tiden luckan satt det var bara någon vecka tills han bytte taket till en med riktig taklucka.   jag är ju personligen väldigt i mot sånt där skit. 
hade orginal taklucka i min 740 den fick jag mig några riktiga duschar av vintertid.. inget skoj.   

ser ju personligen ingen mening med att släppa in solen och värmen i bilen smile
skulle aldrig köpa en bil med skyport på.   finns några saker som får mig att lägga ner ett bil köp en skyport är en sån sak. 
automat är nästa grej smile

Kör fort så hinner inget hända...

* Voff voff *
10 423 Inlägg
för 6 timmar sedan
#7
Victoria1 skrev:
Någon som vet? Jag har tänkt att investera i en 'sollucka' till min raket - ni vet den där gammaldags genomskinliga som man tar bort och lägger i bagageutrymmet eller bara ställer upp så luft kommer in? Någon som vet vem som gör detta och vad det kostar ca? Tack för svar!
Hade vi vetat vad det var för bil det handlade om hade säkert någon kunnat göra en gissning på kostnad. Skillnaden mellan en Saab V4 och en Mercedes S-klass kan vara rätt stor ändå.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/


Sök