2824
Sök

Volvo 855 startar ej efter motortvätt

9 Inlägg
för 19 timmar sedan
Trådstartare
#1
Hej! Tänkte göra en motortvätt på min Volvo 855 SE 2,5 så jag startade bilen kall och körde den cirka 1 minut och tvättade motorn, sen när jag skulle starta den så vela den aldrig starta utan den gick på startmotorn bara. Tillslut så blev batteriet urladdat så då hämtade jag andra bilen och provade med startkablar och efter mycke körning på starten så började den tända till men startade aldrig, har hållit på bra länge med att köra den på starten men den startar inte så jag provade att rullstarta den å då hoppade den igång men gick som en påse skit och lambdasonds lampan lyste. Så då kollade jag felkoder och fick ?kamaxelgivarsignal saknas eller är felaktig? så jag tog ur kontakten och plockade lös den men den såg fin ut så stoppade tillbaka den och körde i kontakt spray i kontakten men de blev inte bättre, ska jag testa köpa en från skroten och se om de blir bättre eller är de någon som vet om de skulle kunna vara något annat fel?

* Voff voff *
10 423 Inlägg
för 7 timmar sedan
#2
Det största problemet är nog att du startade den kall och bara körde en minut. Bra recept på att få en 850 att bli tjurig.

Nästa problem är fördelarlocket som inte sällan ser rätt risigt ut invändigt och inte blir bättre av en motortvätt...

Och förstås då om din kamlägesgivare gått sönder, men då skulle jag säga att det är mer vanligt med dåligt kontakt och/eller dålig jord till motorn. Vilket i båda fallen kan påverkas av en motortvätt...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

9 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
#3
Tack för svar, då ska jag kolla över jorden till motorn, ska även ta och byta kamlägesgivaren så får jag se om de blir nå bättre.


Sök