3437
Sök

Volkswagen Golf med DSG7 hackar vid kökörning

71 Inlägg
Igår 16:51
Trådstartare
#1
Våran golf TSI 1.5 2017 har börjat hacka vid ivägkörning (dragläge) när man stått i kö en stund.

Kör ganska mkt i stan och den lådan verkar ju haft problem med just det. 7växlad DSG.

Bilen har snart gått 10k mil och tills dess har man ju maskinskadeförsäkring i helförsäkringen.

Någon som vet om problemet går att åtgärda eller om det ens är allvarligt. Om det är allvarligt kan man få detta på försäkringen tro?

482 Inlägg
Igår 19:15
#2
Är du säker på att det är lådan då? Kan det inte vara så att det är motorn som går ner på två cylindrar och att det är det som känns lite hackigt? Tycker frugan A3 som jag tror har samma motor känns lite hackig när den väljer att gå på två cylindrar. Gasar man på så alla fyra cylindrar jobbar så känns det ingenting längre, då är det jämnt och fint

71 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
#3
krambriw skrev:
Är du säker på att det är lådan då? Kan det inte vara så att det är motorn som går ner på två cylindrar och att det är det som känns lite hackigt? Tycker frugan A3 som jag tror har samma motor känns lite hackig när den väljer att gå på två cylindrar. Gasar man på så alla fyra cylindrar jobbar så känns det ingenting längre, då är det jämnt och fint
Mjo kanske skulle kunna vara. Dock märker jag oftas när den slår över och den brukar inte va på 2-cyl läget när man rullar på tomgång.

Är alltså när kön börjar röra sig och man endast släpper bromsen och bilen rullar av tomgången. Känns som kopplingen.. hmm

893 Inlägg
för 3 timmar sedan
#4
Har du provat med manuellt läge?
I manuellt läge startar dq200 på 1an
I läge D startar dq200 på 2an med kopplingssslir
Gjorde förut iallafall

71 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#5
Inte testat faktiskt, ska göra de. Uppkommer när man rullat långsamt i kanske 10min.

Ja eller så den växlar ju direkt till 2an i princip.

Men vad skulle de va då? Ska väl ändå inte rycka? ?

968 Inlägg
för 31 minuter sedan
#6
Muskelbil skrev:
Har du provat med manuellt läge?
I manuellt läge startar dq200 på 1an
I läge D startar dq200 på 2an med kopplingssslir
Gjorde förut iallafall
Det gjorde inte DQ200 i min Golf 1.4tsi 2011. Men det växlade snabbt upp till tvåan, typ direkt efter någon meter.

VAG har världens bästa bilar.


Sök