Börjar bli en hel del grejer på en gång nu, hoppas jag får skeppet i hamn innan slutet av veckan men fler grejer är beställda, och jag bör snart ha allt jag behöver.
Packningarna jag hade var fel, men jag tog bort de gamla och gjorde rent.
Började förbereda för att installera en short shift-platta, bussningen till växelvajern var lite oförväntat dålig. Men jag har hört någon gång från någon att ett hjullager till ett skateboardhjul passar spot on. Och jodå!
När det var klart så gjorde jag rent vevhusventilationen så gott jag kunde utan att ta ner oljetråget. Ett tips jag läste om var att blåsa med tryckluft och se om det är öppet eller igentäppt. Satte en gummihandske löst vid oljepåfyllningen
Fick mig en svag tumme upp av lufttrycket så det känns öppet och bra!
Allt detta gör jag emellanåt att jag spacklar och slipar lite delar vid sidan av, bakskärmen hade en rostfläck och fick sig en snabb genomgång och även lite färg. Klarlack kommer i slutet när allt fått färg
Dimljus monterades. Kopplade i kablarna, men innan de kan funka så behöver jag rätt relä, och en dimljusknapp.
Sen så monterade jag ner avgasröret innan jag tog kvällen
Längtar tills mitt ändrör kommer hem, väldigt sugen på att testa en grej jag velat ha länge.