Nu så, fick lite gjort i helgen
Började med att dra den till ett varmgarage. Bogserade större delen av vägen dit då vattenpumpen läcker och generatorn inte laddar samt skriker remmen förfärligt.
På plats fick den tvättas upp ordentligt utvändigt, först en vända med alkalisk avfettning sedan flygrostborttagare
Vart bra mycke bättre. Sedan en motorttvätt. Vart ett riktigt lyft under huven
Före och efter på motorrummet
Och sedan inredningen, lyfte ur stolarna, dränkte allt med interiörrengöring sedan borsta överallt och torka av. Dammsuga allt skräp. Monterade tillbaka alla små plastdetaljer som saknades, t.ex handskfack, list på brädan, kåpa runt ratt, askkopp, och lite annat smått.
Vart helt klart ett lyft, men är inte helt nöjd. Vill klädseltvätta och få alla ytor lite renare. Men duger just nu såklart. Provade polera lite på huven
blir bättre, ska göra hela bilen när ja inhandlat nya polermedel osv.
Samt lagade jag ihop förarstolen lite snabbt. Inte perfekt men bättre än revan som var !
Och såhär ser den ut just nu. Monterade på lite tillbehör jag hade
midjekrom ankstjärt, reflexramp samt turbogrill. Har en hel del mer saker men väntar med dom. Ny spoiler fick komma på plats med och otroligt nog låg bogserkåpan i bagaget! Snabblackade i felkulör. Tanken är att köpa mer färg och lackera stötfångare och spoiler sedan montera dimljus. Men tar det när jag känner att den är klar i övrigt. Läcker fortfarande från vattenpumpen trots ny packning och silikon. Provat två gånger nu men vart inte bättre, samt stötdämpare fram måste bytas. Blir nog några veckor till nästa uppdatering, får se vad som händer då
besiktning kommer så småningom om när jag fått bukt på alla småsaker