2804
Sök

Tomgångsproblem på Cheva 350TBI -87

3 Inlägg
23 november 2005
Trådstartare
Hej.

Har en Cheva Van med 350 tbi motor som inte vill gå rent på tomgång.
Den varierar upp och ner i varvtal på tomgång, indikerar felkod 44 som står för mager blandning.
Har bytt det mesta för att kunna utesluta möjliga felorsaker såsom O2-sensorn, tändspole, tändstift och kablar, rotor, tomgångsventil, insprutningsmunstyckena är bytta på verkstad till bättre begagnade. Har även testat med ett antal olika boxar och även en annan fördelare så nu börjar ideerna ta slut. Ska kolla bränsletrycket också men annars så vet i faaan....

Vore tacksam för goda ideer!

3 Inlägg
28 november 2005
Trådstartare
Jag har haft topparna borta och bytt alla packningar från blocket och uppåt så packningen mellan tbihuset och insuget är också bytt. Från början så trodde jag också att det bara var att byta den packningen men när jag hade gjort det så gick den lika illa som tidigare om inte ännu sämre.

Däremot så om man rycker ur map-sensorn så går den någorlunda jämt men lite högt, är det någon som haft problem med map-sensorn?

3 Inlägg
30 november 2005
Trådstartare
Nej. bara med det inbyggda systemet och då får jag felkod 44.

39 Inlägg
30 november 2005
Du kan få denna felkod om du vatten i tanken som ger en för mager blandning .
Även för lågt bränsle tryck kan ge detta problem .Skicka mig din mail addr så skall jag skicka de dokument jag har tillgång till . john@paab.nu

Mvh John.
Senast redigerat av joppe-z28 (30 november 2005)

Sök