2958
Sök

Volvo v70 D5 07 felkod 1F00

5 Inlägg
för 18 timmar sedan
Trådstartare
#1
Hej börjar bli riktigt less på min Volvo v70 D5244T4 från 2007, bilen har dpf delite å egr delite med ränsat dpf även chippad till 240 hk. När jag kör så går bilen in i limp mode vid 2500-3000 varv å bilen blir riktigt slö. Har följande felkoder när jag läser ut med Volvo vida

CEM 1F00 program vara felaktig signal,
ECM2530 bränslesystem för lågt tryck,
ECM 2530 bränslesystem för lågt tryck.

Jag raderar felkoden och då går bilen bra upp till 3000 varv sen så stryper den det är som att den vill ge mer men att den inte kan, brukar köra så i ca 40 mil sen går den in i limp mode igen och motorsystem service erfordras kommer upp i displayen.

Har bytt följande saker, diesel filter, båda pumparna i tanken, bränsletrycks regulator, magnetventil, kamaxel givare, vevaxelgivare.

Har nån någon aning om vad felet kan vara ? Tamp? Nåt fel i ECM sen chippningen ?

Tacksam för all hjälp mvh en less Wilma

5 Inlägg
för 18 timmar sedan
Trådstartare
#2
Kan felet va nåt kabel brått någonstans ??

5 Inlägg
för 14 timmar sedan
Trådstartare
#3
[quote="WilmaD5244T4"]Kan felet va nåt kabel brått någonstans??? Har även märkt att den sotar mycket svart då den inte är i limp mode om ja står på tomgång å varvar mellan 2-3000 varv,

Diagnostekniker
2 759 Inlägg
för 10 timmar sedan
#4
Hur mycket avviker det faktiska railtrycket mot det begärda?

Up the RA

Fri fart för ett fritt folk!
14 168 Inlägg
för 7 timmar sedan
#5
första felkoden är inte ett problem   den felkoden kommer ofta upp på optimerade bilar.. 


att den går i felsäkert läge är för att du inte har bränsletryck   

fixa det felet och problemet kommer vara löst.


börja med att mäta hur mycket läckage du har på returen på spridarna..  för är en eller flera spridare deffekta så tappar den trycket..

Kör fort så hinner inget hända...

5 Inlägg
för 6 minuter sedan
Trådstartare
#6
Growe skrev:
första felkoden är inte ett problem   den felkoden kommer ofta upp på optimerade bilar.. 


att den går i felsäkert läge är för att du inte har bränsletryck   

fixa det felet och problemet kommer vara löst.


börja med att mäta hur mycket läckage du har på returen på spridarna..  för är en eller flera spridare deffekta så tappar den trycket..

5 Inlägg
för 4 minuter sedan
Trådstartare
#7
Hej tack för svar jag kan inte se nåt lekars någonstans. Men brukar inte felkådsläsaren regera på om det är nån spridare som är kass?


Sök