För det sitter m-stakar i den men du hade ändå gått på en ft eller fk motor
japp kolvkylning och lite sånt.. sen är koxiallagrena väldigt dåliga på et.. man kan modda och få i dubbla..
hade samma setup låg med et block marinvev och dom starkare stakarna och dubbla koaxiallager men tiden rann ut så sålde allt inkl min gamla 245turbo. men det är väll vägen att gå om man ska åka Et block.. men du har ju inte kolvkylningen då..
tycker det är enklare med ett helt komplett block än att hållas med ett et block. men kanske har priset gått upp på ft/fk block.. när jag hölls kostade dom inga pengar..
För det sitter m-stakar i den men du hade ändå gått på en ft eller fk motor
japp kolvkylning och lite sånt.. sen är koxiallagrena väldigt dåliga på et.. man kan modda och få i dubbla..
hade samma setup låg med et block marinvev och dom starkare stakarna och dubbla koaxiallager men tiden rann ut så sålde allt inkl min gamla 245turbo. men det är väll vägen att gå om man ska åka Et block.. men du har ju inte kolvkylningen då..
tycker det är enklare med ett helt komplett block än att hållas med ett et block. men kanske har priset gått upp på ft/fk block.. när jag hölls kostade dom inga pengar..
Ska se om jag kan hitta ett fk eller ft block istället då tack för snabbt svar. Men om man kör en fk motor som är Borrad o honad H-kam H-profil Hx35 Smidda kolvar Nya lager/ringar Så klarar den 350 häst ?
Ska se om jag kan hitta ett fk eller ft block istället då tack för snabbt svar. Men om man kör en fk motor som är Borrad o honad H-kam H-profil Hx35 Smidda kolvar Nya lager/ringar Så klarar den 350 häst ?
ja annars är något knas.. blocket klarar nog över 500hk då..
Klarar m90 lådan av 350 hk, om jag tar det lite lugnare med växlingarna?
Lådorna är starka men karateväxlibgarba dödar dom lätt. Sett många klaga men än så länge har jag inte sett en låda som gått sönder av ren effekt alltså klyvit lådan eller rensat dreven ?. Oftast 3ans växel som går åt skogen. Har själv gjort det på en orginal 16v 740 ?