2848
Sök

Dieselvärmare Sorento

323 Inlägg
söndag 14:27
Trådstartare
Köpte en Kia Sorento -17 . Den har eftermonterad dieselvärmare, men känns som att den bara värmare kupen och inte motorn. Kan det verkligen stämma?

Fri fart för ett fritt folk!
14 223 Inlägg
söndag 14:34
dom brukar prioritera kupen..    så man kopplar dom till värmepaketet på varma sidan.. så det kommer ta en stund innan motorn blir varm.. kupen blir oftast varm ganska snabbt..    men att tro att tempmätaren ska röra på sig i bilen på 10-15min så är man fel ute   det tar över 30min innan man ser på tempmätaren..   det är en fjönsliten 3-5kw värmare
det tar tid att värma upp allt vatten och motorblock och samtidigt värma upp kupen..

Kör fort så hinner inget hända...

323 Inlägg
söndag 14:52
Trådstartare
Growe skrev:
dom brukar prioritera kupen..    så man kopplar dom till värmepaketet på varma sidan.. så det kommer ta en stund innan motorn blir varm.. kupen blir oftast varm ganska snabbt..    men att tro att tempmätaren ska röra på sig i bilen på 10-15min så är man fel ute   det tar över 30min innan man ser på tempmätaren..   det är en fjönsliten 3-5kw värmare
det tar tid att värma upp allt vatten och motorblock och samtidigt värma upp kupen..

Okej, men teoretiskt så kan man väl inte koppla så att det inte värmer kylvattnet? Hade tidigare en Mazda 6 med dieselvärmare och i den tyckte jag
att det blev varmare fortare

Sök