Har varit ute idag igen och kollat.
Hittade en annan markering på nedre remhjulet, och jag vet inte vilket av dom två jag ska gå efter.
Så jag ställde den ytterligare en gång och gick efter markeringen närmast mig den här gången.
Jag låste övre remhjulet med hjälp av att trycka in en shock (Stavning?)
Jag kollade hela remen och tänder på hjulet, men jag kan inte se något konstigt.
Men så kollade jag spännaren, och markeringen på spännaren ser väll ut att vara lite ur kurs?
Tycker ni inte?
Så jag låste den med hjälp av en insexnyckel, och låssade skruven med en 15 ringnyckel, och flyttade markeringen.
Jag vet inte om detta är rätt nu helt, utan går helt på information från er och Youtube.
Jag prövade sen återigen att dra runt motorn för hand, och den går runt okey antar jag.
Den går lätt, men tar emot rätt ordentligt i visa lägen.
Så jag prövade att dra på starten, och den startade!?
Inga knackningar och låter helt okey!
Men den gick ojämnt för att efter någon minut sakta dö.
Motor lampan var till och med borta, men lampan för glödningen blinkade hela tiden.
Kanske det har att göra med att lilla röret är pluggat samt EGR?
För har inte haft igång bilen sen jag gjorde den här så kallade EGR deleten.
Det lilla röret som är inringat är pluggat, samt en hemmagjord platta i bak där EGR satt.
Är det rätt?
Jag var påväg att montera tillbaka EGR som den var från första början och koppla in den.
Men samtidigt så tänker jag på hur allt startade, och jag tog ju mestadels bort EGR för att jag tänkte att det var den som kvävde motorn.
I och med att jag inte kan varmköra motorn, så vet jag inte om oljetrycks lampan kommer tillbaka, eller om den kommer gå jämnare när motorn är varm, eller om motorn fortfarande "Poffar".
Nu såhär i efterhand när jag är inne och värmer mig, så slår det mig att jag kanske borde filmat när bilen var igång.
Kan man lägga upp filmer? Eller behöver jag ladda upp dom först på tex Youtube?
Jag antar att jag får uppdatera första inlägget återigen, samt ändra rubriken för fjärde gången ?
*******Jag vill även passa på att tacka alla för all hjälp och stöd ni ger mig och framförallt för ert enorma tålamod!
All heder till er ????********