3442
Sök

Kupefläkt funkar ej! Vw passat tdi 2.0 2010

7 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
#1
Hej! Behöver er hjälp snälla.
Imorse när jag körde barnen till förskolan la jag märke till att det blev immigt ganska så fort.. försökte slå på fläkten (ac) och märkte då att den var helt avständ. Allt annat fungerar, radio, rattens volymkontroller osv. Allt lyser men Ac panelen verkar inte få någon ström. Ingen luft kommer ut heller.. har googlat som en galning idag. Monterat ut hela ac panelen och dragit ut sladdarna för att sedan sätta tillbaks dem. Ingen skillnad. Kollat alla säkringar och de är hela. Byt plats på relÄ också markerad med 460. Båda funkar så vad kan problemet vara? Har panelen bara gjort sitt ska jag beställa en ny? Snälla hjälp någon??!?!?

Forummoderator
18 114 Inlägg
för 3 timmar sedan
#2
En så pass "ny" bil borde sätta felkod. Det krävs en bra läsare som klarar att läsa felkoder från ACC. Låta en verkstad läsa av den?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
#3
Hybrid_ skrev:
En så pass "ny" bil borde sätta felkod. Det krävs en bra läsare som klarar att läsa felkoder från ACC. Låta en verkstad läsa av den?

Ja det är så märkligt det bokstavligen sluta fungera imorse, kört bilen 2 gånger till efter morgonen men fortfarande inget liv i acn.. vill helst lösa det själv om det går då jag är lite fattig efter julen

Forummoderator
18 114 Inlägg
för 3 timmar sedan
#4
På många bilar kan man ta av minuspolen på batteriet 30 minuter. Lite lurigt på VW har jag förstått? Vad säger ni andra?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
#5
Hybrid_ skrev:
På många bilar kan man ta av minuspolen på batteriet 30 minuter. Lite lurigt på VW har jag förstått? Vad säger ni andra?

Okej jag ger det ett försök, återkommer med resultat. Andra tips från andra är välkommet!

Diagnostekniker
2 798 Inlägg
för 2 timmar sedan
#6
Ptja, har du en multimeter så bör du dubbelkolla så att du får spänning upp till panelen, helst belasta den.
Har du det så är det nog panelen som gjort sitt.

Gällande norsk reset på VAG;
Kommer säkert bli julgran i clustret, brukar dock lösa sig genom att ratta fullt vänster - fullt höger och sedan köra en sväng över 30km/h.

Up the RA

6 193 Inlägg
för 2 timmar sedan
#7
Det första man ska göra när A/C:n inte startar är att kontrollera att A/C kompressorn slår till! Det ser du (och hör) genom att magnethjulet får spänning och börjar snurra.


Forummoderator
18 114 Inlägg
för 2 timmar sedan
#8
jaka54 skrev:
Det första man ska göra när A/C:n inte startar är att kontrollera att A/C kompressorn slår till! Det ser du (och hör) genom att magnethjulet får spänning och börjar snurra.

Men display är ju död...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#9
Smulaniggo skrev:
Hybrid_ skrev:
På många bilar kan man ta av minuspolen på batteriet 30 minuter. Lite lurigt på VW har jag förstått? Vad säger ni andra?

Okej jag ger det ett försök, återkommer med resultat. Andra tips från andra är välkommet!

Tyvärr hjälpte det inte att dra ut minus poolen på batteriet i 30 min

7 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#10
jaka54 skrev:
Det första man ska göra när A/C:n inte startar är att kontrollera att A/C kompressorn slår till! Det ser du (och hör) genom att magnethjulet får spänning och börjar snurra.

Hmm.. hur menar du? Jag kan skicka en bild på min ac panel

https://www1.garaget.org/gallery/images/251/250907/250907-3c65e24d413673054d98d2930f403588.jpg

7 Inlägg
för 55 minuter sedan
Trådstartare
#11
jaka54 skrev:
Det första man ska göra när A/C:n inte startar är att kontrollera att A/C kompressorn slår till! Det ser du (och hör) genom att magnethjulet får spänning och börjar snurra.

Fläkten under motorhuven snurrar


Sök