Jesper328 skrev:
Vet inte om det skulle ta i torpedväggen med en adapter faktist, har begränsad erfarenhet av 240.
JAG skulle kört 36-1 eller 60-2 bakom remskivan på veven om man saknar trigger på svänghjulet, eller helt enkelt montera nytt svänghjul som du är inne på.
Jag TROR att simlar här på forumet har kört en setup med trigger på remskivan.
Vill minnas att han har talat om det.
Speed density strategin jobbar ju egentligen bara med insugstryck över varvtal på en X-Y axel.
Lambdan är ju ovärderlig som både mätare och som input för lambda correction/autotune.
Iat/clt går att använda för att kompensera för högre temperaturer.
Nu har ju du en sugmotor så du bör inte få några större variationer i insugstemp som kräver åtgärd, men det blir ju absolut skillnad mellan vinter och sommar.
Du får labba med den funktionen.
Rekommenderar att köra TpsDot under acceleration enrichment.
Svarar bättre än MapDot.
Barometric correction har jag aldrig brytt mig om.
Visst kan det göra en mindre skillnad vid hög och lågtryck ute eller om du pendlar över Kebnekaise varje dag, men som sagt inget jag använt mig av.