Bilder ovan innehåller koder som jag fått fram . Skapade en annan tråd om samma problem men nu har jag lite uppdatering kring frågan men behöver hjälp tolka detta. Motorlampan började lysa föe nån vecka sen och felet var som i första bilden dvs nox sensor . Köpte en på ebay (gissar den är av kass kvalite ) och efter att ha kopplat bort batteriet som folk säger man ska göra och kopplat på igen så får jag nu istället fler felkoder som inte fanns innan och bilen beteer sig skumt som bla att brönslenivån börjar på den nivån som är rätt bara för att sjunka helt ner fast jag vet jag har bränsle kvar . Har beställt en original del med samma artikeln nr och väntar på den men undrar ifall kvalitén på sensor kan vara så kass? Kostade ca 2000 kr. Tackar för hjälpen
Billiga nox-sensorer fungerar sällan. När man byter så måste man koda in dem och sedan återställa scr-styrdonet. Att lyfta av batteriet gör absolut ingenting i det här fallet.
Billiga nox-sensorer fungerar sällan. När man byter så måste man koda in dem och sedan återställa scr-styrdonet. Att lyfta av batteriet gör absolut ingenting i det här fallet.
Bilen är en Opel insignia 2018 2.0 turbo diesel . Hur kodar man om dessa ich återställer scr-styrdon? Tack för svar
Det gör man med diagnosverktyg. Verktyg som skall klara den manövern brukar ligga runt 8000-10000kr och uppåt.
Så är det en engångsgrej så lämnar man in på verkstad.
om man inte är lite modig och handlar något från kinesen.. kan vara ren chansning att dom dels ens fungerar och att den sen ska stödja den bilen man vet aldrig tyvärr..