2876
Sök

Växelställ (skiten man växlar med) lossna

för 6 timmar sedan
Trådstartare
Hela skiten eller snarare en pigg/kula har lossnat från det jag tror kallas växelstället. Just nu har jag typ 3, 5an och kanske en o annan därimellan. Lite svårt att veta då mitt H-CAN just nu stryper bilen vid 1000 varv (ja den är typ livsfarlig att göra vänstersväng från stillastående i rusningstrafik)https://www1.garaget.org/gallery/images/246/245116/245116-483f5bce58de89a86b02370acda3763d.jpg

6 171 Inlägg
för 6 timmar sedan
Det var tråkigt att höra. Tur att det är cykelväder nu.

6 272 Inlägg
för 5 timmar sedan
Det är väl bara att skruva fast fästet igen med de tre skruvar som håller det på plats?!

7 502 Inlägg
för 5 timmar sedan
Vad för bil och modell?

för 5 timmar sedan
Trådstartare
torsen skrev:
Vad för bil och modell?

Volvo V70N 2003 (2,4 sug 140hk)

för 5 timmar sedan
Trådstartare
jaka54 skrev:
Det är väl bara att skruva fast fästet igen med de tre skruvar som håller det på plats?!

Alltså nått går väl förmodligen att lossa för det är ju som sagt kulan som har hoppat ur sitt fäste(de nästan guldfärgade) men den går inte a ''ploppa in'' i fästet för hand. Men kanske nått som måste på nått sätt lossas och sen går den att ploppa in men vet ej vad som ska lossas och hur.

för 5 timmar sedan
Trådstartare
Utmarks-Loke skrev:

ajo bara de att man bor dryga milen ifrån skolan och bussen är bara gratis Mån-Fre 06-19

för 5 timmar sedan
Trådstartare
FamiljepulkanNarke skrev:
Utmarks-Loke skrev:

ajo bara de att man bor dryga milen ifrån skolan och bussen är bara gratis Mån-Fre 06-19

Och speciellt nu när dem dragit om bussarna så den inte går till köpcentrumet i relativ närhet utan går via ett logistikområde istället där typ ingen hoppar på enligt en busschafför...

* Voff voff *
10 765 Inlägg
för 2 timmar sedan
Ser ut att vara rätt mycket metallspån(?) där. Är det möjligen så att det på bilden saknas någon, troligen rätt misshandlad, växelkuliss som spärrat bort lite växlar tidigare och att haveriet kommer av att man försökt/lyckats vålda i en eller flera spärrade växlar? smile
Senast redigerat av Brådhis (för 2 timmar sedan)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

6 272 Inlägg
för 1 timme sedan
Enligt bilden så verkar den övre vita nylondelen vara sprucken på höger sida på bilden.
Den nylondelen ska vridas så att den kulformade stålpinnen fäster på insidan men...eftersom den övre nylondelen verkar sprucken så kanske inte det går. -Så tolkar jag din bild!

Sök