3049
Sök

Ecm-p029900

7 Inlägg
måndag 14:20
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/252/251034/251034-ff3b822045ae85323f2a0f7501665263.jpg

Någon som har tips och tricks på vad jag kan göra? Har kollat efter läckage på slangar osv bytt mapp sensor. Och känns som jag just nu bara står i ett vägskäl och drar bort mina ynka små hårstrån, börjar ledsna på o köra bilen som att de är en EPA? Gäller en Volvo v70 2.4D automat 2010
Senast redigerat av Cakvb (måndag 16:31)

Diagnostekniker
2 884 Inlägg
måndag 14:37
Finns många orsaker.

Vi kan börja med att ta vad det är för bil och motor som gäller.

Up the RA

7 Inlägg
måndag 16:31
Trådstartare
Ja jag glömde ju det viktigaste vad för bil sorry. de är en Volvo v70 2.4D
Senast redigerat av Cakvb (måndag 16:32)

7 Inlägg
tisdag 13:05
Trådstartare
Ingen som haft liknande fel kod och har några tips vad jag kan göra härnäst?

307 Inlägg
tisdag 17:36
Kollat vacuumslangar till/från turbotrycksventilen, ev. själva ventilen?

7 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Slangarna har en verkstad kontrollerat, och inget läckage där. Själva ventilen har nog inte kollats, så får nog kolla den. Vart exakt sitter den? På turbon?

307 Inlägg
för 2 timmar sedan
Cakvb skrev:
Slangarna har en verkstad kontrollerat, och inget läckage där. Själva ventilen har nog inte kollats, så får nog kolla den. Vart exakt sitter den? På turbon?

Lite osäker, har samma typ motor i min '08 men inte skruvat nått med den. På bensin-turbona (har bytat på flera, viktigt att det är exakt rätt, numren kan skilja på olika modeller) brukar den sitta nånstans vid luftfilter-boxen, går ju både vacuumslangar och strömsladd till den så borde vara lätt att hitta. Ser tydligen ut så här:

https://www.skruvat.se/reservdelar/moto … 89EALw_wcB

7 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Okej ska kika imorgon om jag hittar den.  Bor mitt ute i urskogen och varit galet med möss attacker på bilar rund där jag bor. Så har funderat på om de kan vara någon gnagare som käkat lite kontakter någonstans..

Sök