2837
Sök

Kia Ceed - stor service

30 Inlägg
Igår 10:18
Trådstartare
Jäklar! Fick en chock när jag skulle boka service idag och hörde att den här gången är det dags för en stor service och det skulle gå på 8000. Detta för att ventilspelet i motorn ska kollas. Är detta nödvändigt? Lite tajt med pengar dessutom nästkommande 2 månaderna. Eftersom garantin har gått ut föreslog bilkillen den mindre servicen (nummer 4) om jag absolut inte ville ta den stora. Vad säger ni om saken?

370 Inlägg
Igår 10:52
Om det är nödvändigt? Ja, det är väl därför servicepunkten finns där från början kan man tänka sig...

30 Inlägg
Igår 13:44
Trådstartare
Ahonen skrev:
Om det är nödvändigt? Ja, det är väl därför servicepunkten finns där från början kan man tänka sig...

hm ja okej. Mätarställingen är dock inte uppe i vad rekommenderar för service är. Nu ät den på 68 500 och i boken står det tid nu eller vid 70 000. Kan man vänta tills dess lika gärna? Servicen heter nr. 6.

Forummoderator
26 434 Inlägg
Igår 14:11
Ansan skrev:
Ahonen skrev:

hm ja okej. Mätarställingen är dock inte uppe i vad rekommenderar för service är. Nu ät den på 68 500 och i boken står det tid nu eller vid 70 000. Kan man vänta tills dess lika gärna? Servicen heter nr. 6.

Servicerekommendationerna brukar gälla antingen vid ett visst miltal - eller efter en viss tid, beroende på vilken som uppnås först.
Så miltalen kanske inte riktigt är där ännu men tiden kanske ändå är uppnådd.

Btw lät 8k billigt för en stor service.
Har för mig jag betalade 12k för stor service på min Volvo V60.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

30 Inlägg
Igår 14:17
Trådstartare
Okej okej det är bara att punga ut då! Tack ni för svar!

Sök