3134
Sök

Köpråd Ford Tourneo Grand Connect femsits 122 hk Diesel automat 2022 ?

32 Inlägg
för 9 timmar sedan
Trådstartare
Någon som har synpunkter/erfarenhet av Ford Tourneo Grand Connect femsits122 hk Diesel automat 2022?

Vad jag förstår är det samma bil som VW Caddy Family.

Vågar man sig på en sådan 2022 som gått 7.000 mil?

4 230 Inlägg
för 9 timmar sedan
Kan inget om just den modellen, men biltypen blir nog utmärkt för dina behov att enkelt kunna lasta rullstol:)

6 673 Inlägg
för 5 timmar sedan
Provkör noga, väldigt noga.

8F24 automatväxellådan är riktigt speciell, de tidiga hade problem med att oljekylaren gick läck och förstörde växellådan samt värmepaketet
Kolla noga att varvtalet inte hoppar vid körning i uppförsbacke

1.5an är okej, fåtal bilar får ventilhäng om bilen stått en längre tid med smutsig olja, går en sekund på startmotorn då och hostar till innan den stannar vid startförsök
NOx givare 1 brukade gå sönder

Men om du kan leva med hur växellådan beter sig så visst

Det är en traditionell automatlåda med momentomvandlare men den beter sig.. lite obeskrivligt, drar ut på växlar ibland, slår i växlar, kan inte bestämma sig
Helt ärligt så är Powershift lådan att föredra karaktärsmässigt även om svänghjulet går sönder efter 10-20 tusen mil, men då behöver du titta på prefacelift 2012-2017(?)

De/Dem

32 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
xXSammy skrev:
Provkör noga, väldigt noga.

8F24 automatväxellådan är riktigt speciell, de tidiga hade problem med att oljekylaren gick läck och förstörde växellådan samt värmepaketet
Kolla noga att varvtalet inte hoppar vid körning i uppförsbacke

1.5an är okej, fåtal bilar får ventilhäng om bilen stått en längre tid med smutsig olja, går en sekund på startmotorn då och hostar till innan den stannar vid startförsök
NOx givare 1 brukade gå sönder

Men om du kan leva med hur växellådan beter sig så visst

Det är en traditionell automatlåda med momentomvandlare men den beter sig.. lite obeskrivligt, drar ut på växlar ibland, slår i växlar, kan inte bestämma sig
Helt ärligt så är Powershift lådan att föredra karaktärsmässigt även om svänghjulet går sönder efter 10-20 tusen mil, men då behöver du titta på prefacelift 2012-2017(?)

Tackar så jättemycket för värdefull info.

Låter ju inte alltför kul.

Antar att det gäller samma för VW Caddy Life då.

6 673 Inlägg
för 3 timmar sedan
Modellen jag tänkte på är den renrasiga Forden, såg nu att vanliga Connect tillverkades till 2022 medans Tourneon till 2021

VW modellen har jag ingen info om mer än att det är en VW till typ 95%
Senast redigerat av xXSammy (för 3 timmar sedan)

De/Dem

832 Inlägg
för 5 minuter sedan
xXSammy skrev:
Modellen jag tänkte på är den renrasiga Forden, såg nu att vanliga Connect tillverkades till 2022 medans Tourneon till 2021

VW modellen har jag ingen info om mer än att det är en VW till typ 95%

Bygger inte Ford Caddyn också? Tänker eftersom Ford bygger både nya Transporter och Crafter nuförtiden.

Que Sera, Sera

Sök