Det man kan säga säkert är ju att han är skicklig förare, men säker? Njä... HAN har säkert kontroll över SIN situation, men andra är ju inte alltid med i leken. Menar, finns säkert många som kan "haja till" och vingla åt sidan om en supersport river om i vägrenen i 250 knyck. Då spelar det ingen roll om han så vore Valentino Rossi i egen hög person.
Sedan detta tjafs om att dom inte får fast honom/någon dom? Kom igen... Dom har inte tagit fast honom pga rädsla för förarens eget och/eller allmänhetens liv. Hur svårt är det att lägga ut en spikmatta? Just det, men vad händer med en hoj som kommer flygande över en spikmatta? Just det. Tro mig dom får fast honom, men kanske inte levande. En polispatull kunde i princip när som helst ramma honom och där var leken slut... Men med risken att han skall skada sig själv eller någon annan så agerar polisen ganska passivt. Förr eller senar kommer det att skita sig om han/dom inte slutar.
Killen har haft jävligt tur många gånger i videona, då han kryssar mellan bilar på fullsatta vägar långt över 200 km/h. Det var ju en LÅNG tråd om killen som körde sin s40 på motorväg från passagerar sätet, och då frågar jag mig, vilket är farligare och var ligger skillnaden?
Visst, jag kan erkänna att jag gillar filmerna, men är det såna här människor NI vill möta på vägarna? Eller kanske ni vill att era barn/flickvän/fru/pojkvän/föräldrar skall ligga ute på vägarna med såna som leker med andras liv på allmän väg?
Sist och slutligen: Lek gärna med eget liv, inte med andras.
Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40