2835
Sök

Byte från M20B20 -87a till -89a... Trim? Lager?

2 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#1
Tjenare

Gamla 320i -89 hade trasig soppatank och blev ståendes, en ganska fin 520i -87 köptes dock med kamremsras. Ingen kompression vilket ledde till att motorn hissades ur 320:n och bilen skrotades.

Nu då till mina frågor.
När jag ändå har motorn urplockad är det något jag bör passa på att göra?
Lager, portning, annan olja svetsning? Kan tänka mig att lägga undan 5000 till detta.
När motorn sedan väl är i ska ju avgas och luftfilter bytas till ett par med bättre drag i men detta senare då man har pengar till detta. Kanske fixa smått som spridare, bensinpump, tändspole med kablar. Ska även sänka bilen med sportdämpare och ha nya framstolar i den snarast och detta går före trimmet.

Tips på sänkning och trim är högst uppskattat

//Danne

735 Inlägg
17 juli 2007
#2
För 5 papp lär du väl få en m20b25 i bra skick! Stoppa i en sån istället, passar ju bolt on på din årsmodell!!! Då slipper du ju massa extraarbete också:D


Sök