ja var ska man börja! för ca 2 år sen vid denna tidpunkten hadde jag en saab. En saab 9000 som var gjort allt med typ, hadde bygt på den hela vintern och långt in påsommaren. men sen när bilen varik klar i ca 1V så fick ja spel! bara ut med den på annons och den såldes på 2 timmar!! sen var det dax och skaffa sig en riktig bil så ca 1,,5 månad efter saaben vad såld stog det en totota supra på upp farten :p. efter ca 1v hadde man gjort bilen till bpu sen körde jag med det till slutet av oktober! hehe sen revs hela ner för då skulle det byggas om till singel! och sagt och gjort bilen stog klar kvällen innan elmia och upp på släp och dra dit den! och då såg den ut så här!
sen gick den hela somaren med 1,1 bars ladd bara för hadde ingen töndförstärkare när jag mappa den=/
här en liten film på hur den går med 1,1 bars ladd
http://videos.streetfire.net/video/f04c … 4efbc3.htmMEN!!!!
sen kom vintern och allt skulle plockas ner och kontroleras!
börja riva i mortorn och ja vad hittar jag? en krökt stake!!!! de ska ju vara odödliga!! men icke jag har lyckats! .p
jaja nytt godis inhandlades smida kolvar stakar ja allt vad som går! här en spec lista för nya motorn !
2JZ-GTE
Smida ARIAS kolvar 86,5mm
Eagle H-profils stakar
Clevlite 77 lager i hela motorn
Borrat 0.5mm
Honat
Hemma portad topp
HKS 272 avgas kam
HKS 272 insugs kam
Custom gjort grenrör
ITS T72XBB 0,81AR
4" downpipe
4"midpipe
HKS 4" avgas
60MM westegate
HKS 4" luftfilter
Greddy catch tank
Greddy 3 raders intercooler
Stum svetsade motor fästen
TRD växellåds fäste
stumt monterat spak ställ
Veilside replika insug
90mm spjällhus
2x HKS SSQV
TITAN fuel rail
Precision 880cc spridare
dubbla soppa pumpar i tanken
Dubbla 6an ledninger fram med center retur
Aeromotive BRT
Aluminium remhjul
Blå eloxerade HKS kamdrev
Greddy kamrem
ARP toppbultar
Greddy 1,2mm toppackning
Greddy coling panel
Blå eloxerad ALU kåpa över stiften
HKS GD pro koppling
supra MKIII urtrampnings lager
modifierade bustingar i bakvagnen
AEM 5 bars mapsensor
AEM EMS styrsystem
Ngk BCP7ES tändstift
JA sen hoppar vi fram i tiden lite! wipps så var motorn klar och den skulle ner i bilen!
lite bygg bilder och motoer bilder!
sen så var det klart och det skulle provköras och så här gick det=)
först då ut och körde lite lungt någon mil sen gasa tyckte biljävlen gick förvånans värt bra! känes som den ladda helt för mycket! slöppte lätt i 3an!! hadde inte kopplat in min ladd mätare än så jag körda in datorn för att kolla av i AEMet och den ladda ju fan inte mer än 1,2 och släppte på 3an! och det vara bara grundtryck tänkte jag mste skruva ner det lite! s nu laddar den 0,6- 0,7 och det slöpper fortfarande lätt i 2an! hehe
låte bilder från provkörningen=) JA JAG VET FLÄCKTEN E INTE BRA DITSATT haha
uppdattering inom kort!
mvh