2727
Sök

Laserkontroller på natten

410 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Jag ska snart bege mig ut på kontinenten så kom jag att fundera på hur det är med fartkontroller där poliser står o skjuter me laser på natten. Funkar det och gör polisen hastighetskontroller på natten. Jag har personligen alldrig sett en fartkontroll på natten och jag känner inte någon som har gjort det heller. Någon som har koll på det hela?

RS
886 Inlägg
15 juli 2007
Låter väldigt osannolikt att dom skulle göra det på natten.

Focus RS

Civic_TypeR2007
15 juli 2007
Det gör dom i Malmö på natten!  Blev av me kortet 2 månader kl 22:59 var klockan när dom stod och sköt mig 81 på en 50 väg plus 4000kr i böter tongue

410 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Civic_TypeR2007 skrev:
Det gör dom i Malmö på natten!  Blev av me kortet 2 månader kl 22:59 var klockan när dom stod och sköt mig 81 på en 50 väg plus 4000kr i böter tongue

Jag fundera mer på motorväg och andra vägar där det är kass belysning. Fast trodde faktiskt att dom inte sköt inne i stan heller om jag ska vara ärlig. Kunde dom se din skylt eller hur fick dom fast dig?

Skogs Arbetare
413 Inlägg
15 juli 2007
när man jobbar natt (semester) så står dom runt på e4:an, oftast vid dom större städerna runt, typ st-holm, södertälje, norrköping, linköping väldigttätt och mycket upp till luleå....
så visst kan dom stå, och sjuter gör dom med den lilla....

Go For It!!

410 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Tompa_Vax skrev:
när man jobbar natt (semester) så står dom runt på e4:an, oftast vid dom större städerna runt, typ st-holm, södertälje, norrköping, linköping väldigttätt och mycket upp till luleå....

bra att veta hade inte tänkt att köra som en idiot men kan vara bra att inte gasa på för mycke när det är natt och vägen är helt jäkla tom. Men är inte alla dom ställen upplysta? funderar på om dom gör det på vägsträckor mellan storstäder?

Skogs Arbetare
413 Inlägg
15 juli 2007
dom behöver ej vara upplysta, vart har du fått det nånstans, men dom kan st på broar ner å motorvägen, polis fickor, under viadukter och avfarter, finns också nånstans på e4:an en vit skåpbil som åker med tonade rutor bak, med en vägbkamera på, man ser ej att det är en polis....

Go For It!!

410 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Tompa_Vax skrev:
dom behöver ej vara upplysta, vart har du fått det nånstans, men dom kan st på broar ner å motorvägen, polis fickor, under viadukter och avfarter, finns också nånstans på e4:an en vit skåpbil som åker med tonade rutor bak, med en vägbkamera på, man ser ej att det är en polis....

Det är ju helt klart en fördel om det är upplyst. Mycket lättare att få bildbevis på överträdelsen men det klart att det går utan att vara upplyst bara jobbigare om det är becksvart särkilt nere på kontinenten där man faktiskt har riktig natt.

Civic_TypeR2007
15 juli 2007
laika skrev:
Civic_TypeR2007 skrev:

Jag fundera mer på motorväg och andra vägar där det är kass belysning. Fast trodde faktiskt att dom inte sköt inne i stan heller om jag ska vara ärlig. Kunde dom se din skylt eller hur fick dom fast dig?

Om jag ska vara ärlig, så drog jag på i minst 120km/h med hellyse på, men sen såg jag en gul väst och en snubbe med lysrör i handen springandes ut från trottoaren. Han vinkade in mig, men jag hann ej stanna så jag fortsatte typ 200m fram och väntade för att se vad det va för nått. 
Då kom det fort som fan 2st mc snutar och bad mig vända för att det va en poliskontroll jag körde förbi.... Och de visste inte då hur mycket jag hade kört för fort..

Men sen visa det sig då att de "sköt" mig när jag låg i 81km/h.. Oops wink

230 Inlägg
19 juli 2007
Vart tagen 81 på 50 kl 00.30 vart skapligt sur

17 Inlägg
19 juli 2007
jag höll på att bli tagen 01:00 men klarade mig som tur va p.g.a att en som inte såg dom körde om mig precis innan poliskontrollen. så dom vinkade in han istället för mig!

*adolf Performance*

Hojmek
748 Inlägg
19 juli 2007
120 på 70 väg 01:17 på natten, resulterade i att jag förlorade bil å mc-kort. Så dom står på natten ibland!

196 Inlägg
20 juli 2007
Dom kan stå på natten men det är inte alls vanligt att dom gör. Inte ute på större vägar i alla fall.

One life, Live it!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
20 juli 2007
vart tagen i julas på 50 väg.. kl va 00.30 körde kasnke 80-90.... som tur va han dom inte klocka mig så jag slapp undan böter och skit.. det han sa till mig var... -Jag bryr mig inte om hur fort du kör.. jag är bara orolig om någon skulle hoppa ut i vägen!...
Efter det så har jag fått mig en liten tankeställare och kör faktiskt 30 på 30 väg och 50 på 50 väg.. men jag menar.. följer man bara trafiken hastighet på 70vägar och uppåt så spelar det ingen större roll.. tycker jag iaf

Team Insane Racing

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
20 juli 2007
laika skrev:
Tompa_Vax skrev:

bra att veta hade inte tänkt att köra som en idiot men kan vara bra att inte gasa på för mycke när det är natt och vägen är helt jäkla tom. Men är inte alla dom ställen upplysta? funderar på om dom gör det på vägsträckor mellan storstäder?

du ska ju ha i åtanke att det kan springa ut djur på vägen.. så ta det försiktigt ändå..

djuren är ute och yrar omkring som mest när det är soluupgång och skymning!

Team Insane Racing

Hmm.
20 juli 2007
Inte läst hela tråden men farsan åkte dit när vi var utomlands med bilen.. BÄCKSVART UTE, runt 22  var klockan skulle jag tro. Tur att han är så bra på att "förhandla" wink.

Bobo
20 juli 2007
Jag har sätt dem på natten iaf på E4:an, dock inte så ofta men några gånger i mitt liv, de hade rassia utanför Nyköping en gång, blinkade blått lite över allt längs E4:an och bilar som blivit tagna var lite läskigt

Sök