3289
Sök

Volvo Vs Saab?

1 638 Inlägg
19 juli 2007
Jag åker själv volvo men rekommenderar ändå saaben! tongue .. 9-5:an är mycket mer/bättre bil en den lilla holländska daf/volvon . har egna erfarenheter från en 2,0T -98 som hade gått 3000 mil, på vintern när det var kallt så gick det knappt att få i växlarna! man fick vålda ordentligt för att för att få i dem och så är det inte ens i min gamla 740! . förövrigt så är S/V40 väldigt platsiga och känns "billiga" . i jämförelse med saaben så är volvon också ganska liten till utrymmet

Angående turboraset på 9-5:an så behöver det inte ha något att göra med hur man kör! min faster och hennes karl köpte en 9-5 helt ny och innan den hade gått 2000 mil så rasade turbon, och dom kör inte hårt kan jag lova

//David
Senast redigerat av Munkis (19 juli 2007)

huh?
10 427 Inlägg
20 juli 2007
Tycker du ska lägga stålars på antingen nån sen Saab 9000 eller en tidig S70/V70 smile

Bättre grejer.

Tomten
1 065 Inlägg
20 juli 2007
skippa tankarna om v40 o kolla in någon annan volvo bil i ställer eller s**b om du nu känner för det smile Fritt landa o alla har rätt o välja vilken bil man vill smile

1 813 Inlägg
20 juli 2007
ägde själv en s40 t4 inga som helst problem med den bilen.. sj hade jag aldrig valt en saab men det e en smak sak..!!  åk å titta på bilarna du är intresserad utav och sen e det bara gämföra..

Åk före du så väntar jag på dig där..!

230 Inlägg
20 juli 2007
Om du ska köpa en saab så förespårkar jag skinn stolar. Så grymt mycke skönare än tyg stolar!

Meister
6 763 Inlägg
20 juli 2007
Att inte den här trådne har spårat ur än är ett mirakel.. Jag skulle tagit Saaben i det här fallet. Men fick jag välja en annan bil för 50k så hade de blivit en s/v70

Smålänning
7 883 Inlägg
20 juli 2007
Egentilgen så är det en orättvis jämförelse, då s40 var mycket billigare som ny, och dessutom inte har "Äkta" volvokvalitet.

Jag skulle tagit 9-5, men om du jämfört med v70, som egentligen är konkurrent till 9-5 så hade valet blivigt tuffare.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Volvo
74 Inlägg
20 juli 2007
Köp en Volvo S/V70 av årsmodell 97-98 så har du en bra bil. På 99-00 så är de elektroniskt gasspjäll som kan spöka, men volvo byter dom om man har fullstämplad service bok ioförsig. Jag har haft min i snart två år o jag är så nöjd så! big_smile

Gör Som Ford - Köp Volvo | It´s Not The Fart That Kill´s, It´s The Smell

230 Inlägg
20 juli 2007
Mellan s/v70 97-98 och 9-5 så tycker jag de är bättre att gå på skicket äm märket!
Är två ganska jämna bra bilar.

24 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
Ok tack alla, kompisen köpte nyss en S70, och med tanke på vad många har skrivit blir det en S eller V 70. smile Tack återigen

24 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
Bump! xD

Fråga; De flesta S/V 70is jag hittar med hyffsat miltal är automat =/
Någon som vet något om skillnaden i förbrukningen på en manuell å automat.
Jag vet att på farsans gamla 240 vi hade när ja va liten, den sög soppa. Den var automat alltså. Antar att "dagens" automater är såpass förfinade att det inte skall vara så mycket skillnad, eller har jag fel? Ha förlåtande över mina dum frågor tongue Hittar inget "generellt" L/mil tal. Tack igen

Proljece?
1 464 Inlägg
21 juli 2007
Automat brukar dra mer soppa finns väl vissa bilmärken nu som har gjort dom så att utväxling blir anorlunda dvs. Hur mycket varv den drar innan du växlar. Men manuellt har ju alltid funkat bättre kan bli lite problem i bland med automatare men det brukar la hålla bättre med manuellt:P

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Sök