3310
Sök

it`s fun=mutskandal??

190 Inlägg
24 juli 2007
Jimmu skrev:
¨Dahlbäcks golf är väl gatreggad? det sa dom på gatebil nu i juli iaf, Han säger ju iofs inte hur mkt hästar han har i den heller.

Och inte säger han att den INTE är besiktigad heller, vilket den inte är. Kollar du dessutom på regnummret så står den som 1,4 liters golf.

Fast han använder den inte på gata heller.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

red daddy
24 juli 2007
Trådstartare
sik skrev:
Varför blir folk irriterade?? Det är väll skit kul att han får dra den på gata.. All ära åt dessa personer som lyckas få igenom sina bilar. Svensonss är experter på att gnälla men vore ni i hans sitts med ett brinnande intresse för VRÅÅL trimmade bilar så vore det säkert anorlunda??
Men att ni retar er på att han har 700hk mer än era chippade sot-ho*er.. Vi kan lika gärna börja anmäla varenda person som har chippat eller på nogot sätt trimmat sin bil.

Kunde inte sagt det bättre själv!cool

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
24 juli 2007
Sist jag var inne så hade inte besiktningen rullande landsväg och testade min! De går ju igenom bilen och sedan är det bra! Sen finns det ju amatörbyggt fordon och då är det paragrafer som man skall gå efter för att få igenom bilen! Tex går ju en bagge igenom med volvoturbo numera! Bromsarna räcker ju knappast till original i vanliga fall! 1000 hk eller tonade framrutor skit samma bara man får rätt besiktningsman! Är det ingen som har varit med om att man får tvåa på rutor eller ngt enkelt stylingfel och det står en rostig gammel bil bredvid som går igenom! Fel kille på fel plats! Det är bara så! Haka inte upp er på allt som skrivs! /Micke

-Mike-

BMW Power
2 362 Inlägg
24 juli 2007
Team-Adolfsson skrev:
Limmets BMW E30 med 1000hk+ är ju gatreggad
känner även en genom massa olika folk och han har en 700hästarn volvo 850 och aldrig varit problem att besikta den heller

I vilket århundrade då?wink

När jag har sett den så har det varit fejkat skattemärke osv smile

Så om han nu besiktar den bilen så blir det garanterat med en annan motor.
Senast redigerat av FugitivE (24 juli 2007)

BMW, bogsering med wire :/

FreddeK
24 juli 2007
Trådstartare
Torlejf skrev:
Malm3n skrev:
varför skulle man egentligen inte få köra den på gatan? bara kolla "egget" flowerpower med över 1000 hk.... och Bugatti Veyron med över 1000hk.. varför får dem köra på gatan och 'r godkända av besiktningen.. bara för att dem genomfört krocktest?.. anser att dem rena säkerhetsaspekterna är säkrare hos porschen än hos de övriga bilarna!

Vad är det som är så svårt att förstå?
Biltillverkare spelar inte enligt samma regler som privatpersoner gör.
Biltillverkare har en jäkla massa papper på att bilen är konstruerad att tåla den effekt den säljs med.
Om nån trimmar en Koeniggsegg så blir det precis lika olaglig som Qvarnis Porsche.

Mvh. David.

jag håller med..det går fan inte att jämföra med lyxbilar som är orginal etc. fatta vad det kostat för tex buggati att kunna få ut veyronen på gatan...Mycket tester och gokännanden.

Så sluta jämföra med orginalbilar/lyxbilar som är helbilsgodkända!!!

297 Inlägg
24 juli 2007
red daddy skrev:
sik skrev:
Varför blir folk irriterade?? Det är väll skit kul att han får dra den på gata.. All ära åt dessa personer som lyckas få igenom sina bilar. Svensonss är experter på att gnälla men vore ni i hans sitts med ett brinnande intresse för VRÅÅL trimmade bilar så vore det säkert anorlunda??
Men att ni retar er på att han har 700hk mer än era chippade sot-ho*er.. Vi kan lika gärna börja anmäla varenda person som har chippat eller på nogot sätt trimmat sin bil.

Kunde inte sagt det bättre själv!cool

Jag är inte irriterad. Men jag vet vilka regler och lagar som gäller. Helt av eget intresse då jag inte har råd med böter.

Sök