3128
Sök

Högtalar problem?

8 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Hej.. jag har problem med min basslåda, det är så att när jag startar stereon så dunkar det till i basslådan, sen brusar det från basslådan när jag inte har nå ljud på stereon..sen låter det som generatorljud ur 6*9:orna kan det vara så att +kabeln har brunnit, för jag har bara en 8mm2.. och jag har en JBL bandpasslåda från BRL som ligger på 1200w och 300Wrms, sen ett 4*112w infinety refrence steg.vilken storlek skulle jag har på kablarna isf för att det ska funka bra?? skulle vara tacksam för svar big_smile big_smile

Proljece?
1 464 Inlägg
25 juli 2007
Skulle byat kablarna i vilket fall som helst smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

14 Inlägg
25 juli 2007
Kolla din jordning!! Låter nästan som om din signal jord har brunnit och det beror på dålig jordning av steget.

8 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
kollat jorden, och slipat upp så den sitter på ren yta... så du menar att singnalkabeln har brunnit?? den kan väll inte brinna upp eller??

21 761 Inlägg
25 juli 2007
Jo, där signaljorden sitter fastlödd inuti stereon kan den brinna av faktiskt. Orsaken är i princip alltid att slutsteget har haft för dålig jordkontakt i karossen på något sätt, vid såna tillfällen får steget sin jord via signalkabeln vilket gör att signalkabelns jordfläta brinner av inuti stereon pga den höga strömmen.

När signaljorden har brunnit av så blir det en hel del störningar, bla generatorvin och ljudknäppar när man tex byter låt i CD:n.

198 Inlägg
25 juli 2007
det kan också bero på att lågnivå kabeln ligger nära ström kabeln då kan de bli störningar men de är ganska ovanligt.. men ju större kablar man har så får man bättre ljud.. eftersom de levererar mer ström.. så byt till större kablar..

8 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
så vad ska göra om det ska bli som normalt igen, för jag ska köpa nya 21mm2 kablar nu.. big_smile så sterion är trasig menar du?? hmm

Sök