2547
Sök

Bussgods

12 Inlägg
2 december 2005
Trådstartare
Hur lång tidbrukar det ta for nåt att komma från norrland till Göteborg med bussgods?

2 122 Inlägg
6 december 2005
2-3dagar

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

12 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
Fan gått ett bra tag nu, köpte ett par fälgar av en kill här på Garaget och inte fått dom än, så jag börjar bli orolig!

2 122 Inlägg
8 december 2005
okej har du betalat i förskott så är du troligen utan pengar. skriv vem de är så ingen annan begår samma misstag som du

Volvo 242 -75 Busbil

12 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
Jo jag vet, hans kändes hellrätt, jag väntar på svar av han, får ta i med hårdhandskarna snart, jag har ju skriftligt avtal på det liksom. Har hans personnumer och adress och allting med, jag var ju smart att få det i alla fall!

Driver
2 111 Inlägg
8 december 2005
Goosty skrev:
Jo jag vet, hans kändes hellrätt, jag väntar på svar av han, får ta i med hårdhandskarna snart, jag har ju skriftligt avtal på det liksom. Har hans personnumer och adress och allting med, jag var ju smart att få det i alla fall!

om de nu stämmer...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Jägermeister
910 Inlägg
9 december 2005
Inte alls säkert att det tar 2-3 dagar att få ner dom, köpte fälgar från Sthlm och det tog nästan 2 veckor innan dom kom hit upp... Var inte alls säljarens fel utan bussgods som tog sin lilla tid...smile
Senast redigerat av gemini78 (9 december 2005)

En gång är ingen gång...

Wankel
1 080 Inlägg
9 december 2005
bättre att köra med efterkrav, han som säljer grejerna får pengar av bussgods och sedan betalar mottagaren till bussgodset vid leverans

MDS Västerås

Tomten
1 065 Inlägg
9 december 2005
StiFf skrev:
bättre att köra med efterkrav, han som säljer grejerna får pengar av bussgods och sedan betalar mottagaren till bussgodset vid leverans

precis..

bussgods e bra men när det börjar bli större saker så ta dom längre tid på sig..

12 Inlägg
9 december 2005
Trådstartare
Alright, men känns mistänksamt endå, men jag får väl vänta och se, vart två veckor sen idag sen han sa att han hade skickat dom, och jag har ju inte ens fått nåt frakt nummer än!

21 761 Inlägg
9 december 2005
Det går nog tungt med rensläden, det är så lite snö.

12 Inlägg
9 december 2005
Trådstartare
haha, aja va fan ag vill bara få dom. det e inte så mycket pengarna, men jag vill ju ha dom på bilen, tjejen gorde precis slut med, hahaha såååå fälgarna var det enda jag hade att se fram imott! Sympati....please

21 761 Inlägg
9 december 2005
Aha, tråkigt att höra. Hoppas mitt superfantastiska skämt piggar upp en liten smula åtminstone.

2 122 Inlägg
10 december 2005
men ring och hör med bussgods de borde ju veta om de har skickat nått packet till dej

Volvo 242 -75 Busbil

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
10 december 2005
Det här med efterkrav säger ni, är det att rekommendera? Och tar bussgods någon extra avgift för det?

104 Inlägg
10 december 2005
calibra_nox skrev:
Det här med efterkrav säger ni, är det att rekommendera? Och tar bussgods någon extra avgift för det?

ja dom tar en avgift för det, info finns på www.bussgods.se
lev tiden från halland till kiruna var 7 dagar när jag köpte mina fälgar.
Om det har gått 2 veckor så har antingen bussgods tappat ditt gods eller så har du blivit blåst.
Förskotts betala ALDRIG om det är några större summor det handlar om.

v70 awd 2,5t -07
855R -97

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
10 december 2005
Nu är det inte jag som har köpt de här fälgarna och inte fått dem, men jag håller på och handlar ett par andra fälgar av antagligen samma kille tongue
Senast redigerat av calibra_nox (10 december 2005)

12 Inlägg
10 december 2005
Trådstartare
Inte lagt ner jätte mycket pengar, var ju en del, men jag ville verkligen ha dom. Aja dumt av mig att betala i förskott....men men

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
10 december 2005
Hmm, var väl nog lite dumt att förskottsbetala, men du ska nu försöka få tag på killen tongue

Sök