Turbospridarna är lågohmiga. Du behöver klippa upp kabelstammen och montera in en packe förkopplingsmotstånd från en turbo. Men finns det inte modernare spridare som är högohmiga och ger mera (lämpligt mycket mera alltså) .
/Göran
Nybakk_240 skrev:
Hej, har lite diverse trim i motorn just nu och orginal spridarna orkar nog inget mer vad jag har märkt...
Har ett par 240/940 turbo spridare ... hörde från någon att jag inte kunde sätta i de i min motor för att det kunde pajja boxen i bilen ?!?!
Någon som vet om det stämmer eller om det går att slänga på dessa turbo spridare ?!
Tacksam för svar snarast då bilen går väldigt GRISIGT ...
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Det var något sånt jag trodde att jag var tvungen att göra ... Kom på nu att jag ska ju montera MegaSquirt 3.0 i bilen under vintern... Turbospridarna borde väll fungera till det eller ?
rätta mig den som vet ...
Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
Jag tror knappast att MegaSquirt klarar av att driva en bank på fyra lågohmiga spridare direkt. Vi pratar i så fall 15A drivström.
/Göran
Nybakk_240 skrev:
Det var något sånt jag trodde att jag var tvungen att göra ... Kom på nu att jag ska ju montera MegaSquirt 3.0 i bilen under vintern... Turbospridarna borde väll fungera till det eller ?
rätta mig den som vet ...
(Groucho Marx).
Handla direkt från USA. Köpa av tex Turbocenter. Köpa av någon trimmare, Mats Ivarsson i GBG, LG Svensson, Viking, Professorn,......... Köpa orginalspridare till någon bil med större spridare i orginal.
Det finns tusen olika varianter här. Hur stora har du räknat med att du behöver?
/Göran
(Groucho Marx).
megasquirt det finns så du kan köra med lågohmiga spridare, det väljer du vid beställningen. annars är det bara sätta motstånd. jag köpte 4st 10ohmiga motstånd från en tv butik så fick jag ner ohmen till 3 och det funkade. bara mäta hur mycket ohm du har ut till spridarna och köpa motstånd efter det.
Jag vet inte riktigt hur stora ännu men jag tankte ju porta å plana lite värre kam dubbla ventil fjädrar annat avgasrör andra spridare då sen blir det kanske lite mer efter hand men jag vet inte hur stora det ska behövas
Sharky skrev:
Handla direkt från USA. Köpa av tex Turbocenter. Köpa av någon trimmare, Mats Ivarsson i GBG, LG Svensson, Viking, Professorn,......... Köpa orginalspridare till någon bil med större spridare i orginal.
Det finns tusen olika varianter här. Hur stora har du räknat med att du behöver?
Moderna "ljusblåa" från V70 T5 funkar helt galant. (om man har chip / AMM som matchar dom vill säga)
/Göran
Puff_Daddy skrev:
Jag vet inte riktigt hur stora ännu men jag tankte ju porta å plana lite värre kam dubbla ventil fjädrar annat avgasrör andra spridare då sen blir det kanske lite mer efter hand men jag vet inte hur stora det ska behövas
Sharky skrev:
/Göran
(Groucho Marx).
Föresten hur får jag tag i dom där killarna? Mats Ivarsson i GBG, LG Svensson, viking?
Sharky skrev: