2838
Sök

Satte Bes gubbe på plats idag=)

264 Inlägg
23 maj 2007
Redbull skrev:
Mr_Jetta skrev:
visst dom gör bara sitt jobb men något fel är det ju på dom big_smile

Varför måste det vara fel på dom? Alla svär och spyr galla över att bilprovningen för att dom ger er anmärkningar för saker som folk vet med 100% säkerhet att det INTE är tillåtet, vafan ta det då och sluta svär över nån stackare som bara gör sitt jobb. Ska ni åka olagligt är det väl ganska självklart att bilprovningen INTE gillar detta.

Jag har fö. flera bekanta som jobbar på SBP, samtliga är MYCKET bilintresserade, ägnar sig åt motorsport osv. Så dom delar intresse med många här på forumet, fast dumma i huvudet ... Ja det måste dom ju vara. Och nej jag vill inte påstå att dom är misslyckade bilmekaniker, eller sämre än andra som arbetar med bilar. Men visst finns det rötägg på bilprovningen med, men det finns det inom alla yrken så snälla ... Sluta gnäll över hur tröga och dumma personerna som arbetar på bilprovningen är.

Det säger mer om eran mognad än dom som arbetar där!

jupp jupp

1 277 Inlägg
23 maj 2007
Så jävla gött!
Jag försökte med att täcka rutorna men ännu mer solfilm. Avtagbar sådan.
När jag körde in tog jag bara loss dem och sa att det var i utställningssyfte.
Men han kollade närmre och såg solfilmen ändå. Så jag rev loss den på plats för att slippa krångel i framtiden. (hade minimal toning fram)

52 Inlägg
2 augusti 2007
Jag måste säga att här verkar det rätt lugnt, jag har toning runtom, och många kompisar har det också.
Ingen har fått någon polis som gnäller på en heller.

671 Inlägg
2 augusti 2007
-ROSEN- skrev:
Jag ska prova att bara dra ner rutoena o dra säkringewn på min bmw nä jag bes o säga att jag inte ancänder framrutoena...

E rätt full nu så vissa stav fel kan finnas;)

klockrent

Second is the first loser

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
2 augusti 2007
Sir_x skrev:
hasse83 skrev:
Hellquist skrev:
Jag ska inte vara negativ nu, jag har tänkt tona mina framrutor med när jag byter bil. Det jag tänkte säga var att den regeln som säger att man inte får tona rutorna finns av en anledning wink

Jasså. på S40n förra året efter ägt den i 1 vecka stannade Halmstadpolisen mig mitt i stan pga framrutornas toning (vi har en herr Kaj och en Westerberg här som är dem mest nitiska poliserna i Sverige. dem är kända från norr till södra söder)

Fick Ombes och slet av skiten åkte dit fick ok.

jag fick sitta i bilen i 20 minuter (detta är 100% sant) och lyssna på hans dravel ang. tonade framrutor.

för citera Westerberg:
Vi vet ju inte om du har ett automat(?!)vapen i knäet när du åker runt
Inte vanligt unga killar i volvos har det sa jag.

Och en bättre anledning: Ögonkontakten med andra trafikanter i korsningar och dyl. finnes ej.
Och jag kan förstå det är en rätt usel anledning om det inte vore att Svenskar suger ta mig fan  ars*e på att hålla högerregler och dylika skyltregler.

Tack å bock

Vad är detta för killar? Ganska nyinflyttad så jag har aldrig mött dem. Har dock sett både dig och din tjej på vägarna=)

Du kommer märka av herr Kaj och Westerberg du med tongue Nobody escapes the wrath of the dark side tongue

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

145 Inlägg
2 augusti 2007
besiktningsgubben borde väl sagt att bilen är regbesiktad MED rutor, och att det blir ombesiktning?. Men du kanske har en för gammal bil iofs smile

svetsare
119 Inlägg
2 augusti 2007
men kom för faan inte o gnäll sen när ni har blivigt påkörda av en bil eller kanske mc pågrund av att ni inte såg bilen.

men visst det är snyggt!!

Det fins bara ett riktigt bra bilmärke.
gissa!!!

3 059 Inlägg
2 augusti 2007
Öhh... Okej att sikten blir minimal med kolsvart toning på sidrutorna fram på natten.. men du får ju köra med solskydd av alla dess slag, med kalle anka, kermit eller bara svarta som man trycker dit med ett par sugproppar.. sånna man sätter på rutorna för att bebisar som sitter i barnstol fram inte ska få solen mitt i nyllet.

Okej att det inte är en fast installation men de kan man kanske sä om filmen också.. att man tar av den när de inte e sol ute och när de börjar bli kväll smile Finns ju sånna solskydd till ungarna som ser ut som en vanlig solfilm fast man kan lätt ta av o sätta på den hur som helst.

417 Inlägg
2 augusti 2007
Kristian_V skrev:
ironhead skrev:
man får ha röktonat i fram

Man får ha 25% toning från B-stolpen och frammåt. Man får dock inte ha toning med film. Dvs, glaset kan vara tonat 25% från fabrik, men om det inte är det, får du inte lägga på 25% solfilm. (Du får där emot byta glasen till tonade dito.)
Bakom B-stolpen får du tona så mycket du vill. Rolla rutorna med svart färg om du vill. wink
Vilken nyans/färg du har, skiter lagen i. Du skall kunna ha ögon kontakt med andra, det är anledningen till tonings förbudet (=Begränsningen.)

Jag brukar köra kolsvart toning bakom B-stolpen, sedan lägga på en ljus film i samma färg/kulör på fram dörrarna. Bessiktningen har inte sagt nått på 15 år... Fungerar dock inte med Fieron, då den bara har en ruta på sidorna. Den bakre rutan har friskluft från båda hållen.
Taktiken med ljus film fram fungerar bara om man har mörk film bak (Bes.man tror att fram dörren är ofilmad.) och man kör in en dag när man normalt inte vevar ner rutan.
Samt att det är profsigt gjort. Dvs INGA luft bublor.
tar man ner rutan syns ju kanten på filmen. Man lämnar 4-5mm ofilmad för att glaset skall trycka alla "hår" i tätningen åt samma håll, så de inte pekar ner mot filmen och hamnar mellan glas och film. Vilket skulle resultera i släpp.

lämnar 4-5mm ofilmad??? Ja så kanske man gjorde på 80-talet, tidigt 90-tal. Är monteringen rätt utförd så syns ingen kant och när det är helt torrt ska de mycket till för det ska släppa i ovankant.

mvh/Jocke

Sök