2692
Sök

Min Ford F 250 390 har tappat sin kraft!?

Webb- och marknadsansvarig
16 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
#1
Hallå,

har en pickis från 70, en Ford F-250 som har en stor 390 V8a... bara high performance delar i den ombyggda motorn... trodde jag. Visade sig att någon del i motorn INTE var "uppgraderad" i samband med ombyggnaden. Nu bor jag i USA, så alla delar blir nedan på engelska eftersom jag inte vet det svenska.

Jag har haft den hos meck ett bra tag, o de har byggt om förgasaren, gjort ett komplett valvjobb, bytt oljepump, oljetråg, packningar, springs, lifters -typ allt. Den hade inte justerbara ventiler, så de satte på dessa oxå, vilket fick den att gå ännu sämre. (rocker arms och pushrods)

Tilläggas bör att när jag köpte den för drygt ett år sen, gick den bra. Startsnabb o mkt power, sen har det långsamt försämrats och jag har inte kört nån gatracing! Mest till o från stranden med surfbrädorna. Den hade 70 psi i kompression (!) när jag tog in den, och med alla ovanstående felsökningar och bytta delar har den nu 100. Ska ligga fabriksny på 190 men borde i dagens läge (den har gått ca 6-7000 mil ombyggd) ha 120-140.

Min meck är helt slut på ideer, så jag ska i helgen ta den till nån annan för färska ögon, men tänkte att det kanske är nån här som har nån idé eller är expert på just en sån motor.

Hör gärna av er med frågor, för jag är desperat över att få den iordning!

// Rebecka


Offroad tokig
226 Inlägg
11 augusti 2007
#2
Om de satt ditt justerbara ventiler och den går sämre har de ju inte justerat in ventilspelet ordenkligt.

Dåligt ventilspel kan göra så ventilen inte håller tät och då får du lägre kompresion i cylindrarna oxå.

Lev livet som fan innan livet lever fan med dig

152 Inlägg
11 augusti 2007
#3
precis som skogsvild säger låter det som ventilerna håller lite öppet trotts ventil justering...

smäller och bak tänder det i förgasaren när du kör bilen ???
Senast redigerat av JakeDevilson (11 augusti 2007)

It´s Better to burn out than fade away


Sök