11 augusti 2007
Trådstartare
Hallå,
har en pickis från 70, en Ford F-250 som har en stor 390 V8a... bara high performance delar i den ombyggda motorn... trodde jag. Visade sig att någon del i motorn INTE var "uppgraderad" i samband med ombyggnaden. Nu bor jag i USA, så alla delar blir nedan på engelska eftersom jag inte vet det svenska.
Jag har haft den hos meck ett bra tag, o de har byggt om förgasaren, gjort ett komplett valvjobb, bytt oljepump, oljetråg, packningar, springs, lifters -typ allt. Den hade inte justerbara ventiler, så de satte på dessa oxå, vilket fick den att gå ännu sämre. (rocker arms och pushrods)
Tilläggas bör att när jag köpte den för drygt ett år sen, gick den bra. Startsnabb o mkt power, sen har det långsamt försämrats och jag har inte kört nån gatracing! Mest till o från stranden med surfbrädorna. Den hade 70 psi i kompression (!) när jag tog in den, och med alla ovanstående felsökningar och bytta delar har den nu 100. Ska ligga fabriksny på 190 men borde i dagens läge (den har gått ca 6-7000 mil ombyggd) ha 120-140.
Min meck är helt slut på ideer, så jag ska i helgen ta den till nån annan för färska ögon, men tänkte att det kanske är nån här som har nån idé eller är expert på just en sån motor.
Hör gärna av er med frågor, för jag är desperat över att få den iordning!
// Rebecka