Vad har du för årsmodell? Det skiljer på s/v40 2.0T fas1 och fas2.
Har du -98 t.o.m -00 så kan du byta turbo, spridare, avgas från turbon och bakåt och sedan mappa bilen och få runt 280hk/400nm. Vill du ha mer efter det sätter stakarna stopp. Med nya stakar håller blocket upp till ca 330-350hk/450nm.
Har du -01 t.o.m. -04 så kan du byta avgasystem från turbon och bakåt samt ett steg 3 chip på t.ex. autotech. Du får 225hk/345nm. Vill du ha mer än det måste du byta kolvar och stakar eftersom kolvarna i s/v40 fas2 är av pappmuggskvalité och de orkar helt enkelt inte med längre.
har chippat den på BSR redan är 03
Om det är en -03 så kan du inte göra mycket mer än att chippa. Har du redan chippat så är det nya kolvar som gäller om du vill ha en kännbar effektökning.
Vad har du för årsmodell? Det skiljer på s/v40 2.0T fas1 och fas2.
Har du -98 t.o.m -00 så kan du byta turbo, spridare, avgas från turbon och bakåt och sedan mappa bilen och få runt 280hk/400nm. Vill du ha mer efter det sätter stakarna stopp. Med nya stakar håller blocket upp till ca 330-350hk/450nm.
Har du -01 t.o.m. -04 så kan du byta avgasystem från turbon och bakåt samt ett steg 3 chip på t.ex. autotech. Du får 225hk/345nm. Vill du ha mer än det måste du byta kolvar och stakar eftersom kolvarna i s/v40 fas2 är av pappmuggskvalité och de orkar helt enkelt inte med längre.
har chippat den på BSR redan är 03
Om det är en -03 så kan du inte göra mycket mer än att chippa. Har du redan chippat så är det nya kolvar som gäller om du vill ha en kännbar effektökning.