3137
Sök

Sprängde ett bilbatteri ca 30cm från ansiktet

3 714 Inlägg
16 juni 2007
har gjort samma sak ja med de e inte skönt

ja förstörde min t-shirt på de sättet men ja klara mig utan nått som tur va.....

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Drop Shop
926 Inlägg
16 juni 2007
shieet va läskigt.
Kan säkert vara häftigt att spränga batterier om man håller sig på avstånd, men fan va scary om det exploderar framför näsan på en :o

687 Inlägg
16 juni 2007
biltokeR skrev:
Fan vad äckligt jag har alltid varit lite skraj för batterier en gång när jag skruvade åt batteripolerna så började det blixtra så blev hela u-ringnyckeln het o svart måste ha fått kontakt någon stans.

Därför ska man alltid skruva åt +polen innan man sätter på -polen så blir det inga gnistor
Senast redigerat av volvo_Tobias (16 juni 2007)

439 Inlägg
16 juni 2007
volvo_Tobias skrev:
biltokeR skrev:
Fan vad äckligt jag har alltid varit lite skraj för batterier en gång när jag skruvade åt batteripolerna så började det blixtra så blev hela u-ringnyckeln het o svart måste ha fått kontakt någon stans.

Därför ska man alltid skruva åt +polen innan man sätter på -polen så blir det inga gnistor

kan bli gnistor hur man än gör...

old,low and slow....

687 Inlägg
16 juni 2007
nosferato skrev:
volvo_Tobias skrev:
biltokeR skrev:

kan bli gnistor hur man än gör...

Ja men det blir inte kortslutning som det blev när han satte verktyget mot jorden.har man inga förbrukare på så blir det inga gnistor, det räcker ju typ med en klocka så blir det gnista men vill man undvika det så kan man ju ta väck säkringen.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
16 juni 2007
Ja vätske batterier e lömska .... bildas knall gas under huven .... så man kör
helst på fasta (Geel) batterier ... eller vad dom kallas som man kan montera i vilka
vinklar som helst ....

//S
Senast redigerat av lonewolf-holm (16 juni 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

956 Inlägg
16 juni 2007
det blir ju en jävla hö smäll när ett batteri smäller..Får hoppas att hörseln återställer sig helt

eldus veldus

76 Inlägg
17 juni 2007
Du det där var inte så kul sad Glad att det inte gick värre iaff, men ändå.. Läskigt det där.

1 688 Inlägg
11 augusti 2007
Ett batteri exploderar inte bara sådär, finns en anledning till att "nyare" bilar, ptja, 80talare har laddningsrelä-lampa som börjar lysa om det slutar funka smile
För övrigt behöver man inte vara rädd för gnistor hos sitt eget batteri när man ska ge någon starthjälp, det är hos det tomma batteriet det bildas mest knallgaser.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

2 600 Inlägg
12 augusti 2007
ucsh hatar batteri:P hoppas du blir bättre och du hadde en jävla tur kan jag säga.

gör som jag kör gubba racer=)

Sök